citroen cx 1 benzine volt meter en toerenteller probleem
robby 2020
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 07-08-2020

Gepost: 15 mei 2021 01:02 PM

Sinds aan koop vorig jaar heb ik een probleem in het dashboard van mijn cx uit 1976 met een jaeger tellerblok.dus een gewone met gele draaiende schijven.
de laadstroom voltmeter gaat soms uit , de benzinemeter soms geeft hij vol aan en dan weer dat hij leeg is en de toerenteller stopt er zo in eens mee ( ook de toerenteller verlichting) nu heb ik al wat massa punten schoon gemaakt en het probleem blijft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? heeft iemand een foto van de achterkant zodat ik kan zien of de 2 flexibele platte print connecties wel goed zitten en/of de 2 draden van de KM teller verlichting moeten zitten want deze zijn nu op de volt meter aangesloten en kunnen niet gedimd worden.

Inmiddels het tellerblok vervangen door een andere ( helaas een met zwart/rode schijven ) en die werkt wel naar behoren dus ik kan er van uit gaan dat het aan het tellerblok heeft gelegen.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0956.jpgIMG_0952.jpgIMG_0953.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 mei 2021 06:55 PM
  [ # 1 ]

Die platte printkabels laten je meestal niet veel keus waar ze aangesloten horen te zitten. Maar dat één lampje niet gekoppeld is aan de dimmer lijkt me inderdaad niet helemaal zoals het bedoeld is. Ik heb alleen maar Serie 2 dashboards uit elkaar gehaald, maar er zijn hier vast wel mensen die het weten.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 26 mei 2021 09:48 PM
  [ # 2 ]

Scheurtjes in de printbanen? Losse soldeerpunten met haarscheurtjes? Een draad die op breken staat? Het klinkt alsof het iets in de vorm van wegvallende contacten is die optreden bij temperatuurverschillen of een schok of… zeg het maar.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 28 mei 2021 07:40 AM
  [ # 3 ]

Dat van je benzinemeter kan ook in de vlotter bij de tank zitten. Je hebt en CX uit 1976 dus er zit waarschijnlijk nog geen luikje in je kofferbakbodem om dat makkelijk te controleren. Als het daar zit dan moet dus de tank zakken om erbij te kunnen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 mei 2021 01:12 PM
  [ # 4 ]

Ik had toegezegd om effe m’n voorraad door te spitten naar m’n Jeager tellerbak… drukke week, dus die hou je nog van mij tegoed!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook