Houtlook interieurpanelen Xsara Coupé 2002
svenvdkraan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 01-06-2021

Gepost: 01 juni 2021 09:21 AM

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum! Ik ben sinds maart eigenaar van een Xsara Coupé 1.6i-16V VTR uit 2002.

Die auto heb ik via Marktplaats gekocht en merkte meteen dat de houtlook interieurpanelen die er op zaten, over het ‘originele’ dashboard heen waren geplakt. Ik heb op Google gezocht naar deze interieuren en heb niks kunnen vinden. Daarom heb ik ook het idee dat het geen originele panelen zijn.

Ik heb vorige maand besloten de panelen er af te halen omdat ik ze niet mooi vind, en het bleek dat ze met een of andere siliconenkit o.i.d. vast waren gemaakt. Ik heb met een hete föhn en wat moeite de onderste panelen er af gehaald omdat die het makkelijkst te verwijderen waren. Het laat echter wel wat lelijke resten achter op het originele dashboard.

Heeft iemand hier ook deze soortgelijke panelen gehad? Ik heb ze nog nooit eerder gezien en ik zou ze graag willen verwijderen. Er is niet genoeg ruimte hier om foto’s bij te voegen, dus ik heb een Imgur linkje: https://imgur.com/a/9hdyKFG

Alvast bedankt!
Sven

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 01 juni 2021 09:51 AM
  [ # 1 ]

Dit lijkt me geen huisvlijt. Ik denk dat dit een accessoire was van Citroën zelf (let wel: dat is iets anders dan een optie), dat je destijds bij de dealer kon bestellen en laten monteren. Daar is vaak bijzonder weinig over terug te vinden, maar je zou kunnen kijken of je ergens een accessoirefolder uit die tijd kunt vinden van de Xsara. Dat het goed vastzat is geen wonder: het was denk ik niet de bedoeling dat het ooit weer los zou komen.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 01 juni 2021 08:01 PM
  [ # 2 ]

Klopt, Citroën verkocht destijds dit soort kits… Dikke kans dat dit bij aflevering al door de dealer is gemonteerd.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 juni 2021 09:14 PM
  [ # 3 ]

MiGS heeft dit luxe interieur ook in z’n waguh dacht ik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 juni 2021 01:27 PM
  [ # 4 ]

klopt ja, precies deze meuk zit ook in mijn berline.

Ik was aanvankelijk ook van plan het er af te halen, maar toen ik zag dat het gelijmd zat heb ik er vanaf gezien, niet overstandig zie ik nu. De aanblik stoort me inmiddels niet meer, dat beetje “fout-hout” maakt het interieur wat minder grijs.

Wat wel irritant is, omdat het in hoogglans is afgewerkt reflecteert bij felle zon het deel boven de klokken in de ruit en kijk je door houtnerf naar de straat. Als het een Citro-fabrieksaccessoire is dan vind ik dat best een misser, vergeten de volledige FMEA door te lopen.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook