3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Dashboardkastje LINKS boven defect (C4 Picasso)
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 15 juni 2017 09:19 AM
  [ # 31 ]

De contactlijm aanbrengen, dan samen drukken zodat alle delen goed in de lijm zitten,dan loshalen en een half uur laten drogen, dan met zoveel mogelijk lijmklemmen inklemmen en het liefst met een lat zodat alle punten goed aangedrukt worden, vervolgens 24 uur laten drogen.

Afbeelding Bijlagen
IMG_3375dashboard.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 15 juni 2017 09:21 AM
  [ # 32 ]

resultaat.

Afbeelding Bijlagen
IMG_3395dash.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Amsterdams citroentje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-07-2021

Gepost: 06 juli 2021 12:57 PM
  [ # 33 ]
WeBe schreef:
Frans schreef:

Beste all ,het probleem is opgelost een plastic stift is uit het mechaniek gelopen door het open en dicht doen draait hij zichzelf er uit! Stift terug geplaatst en opgelost. (45 min werk met zoeken hoe en wat)

Verwijder eerst achter plaat L, dan bodem K, Zuiger los maken naar links trekken over kunstof pal D ,4 schroeven C los ,Klep omhoog en uitnemen ,Knop voorzichtig los maken met schroevendraaier F (zie haak knop J) ,Stift H ligt los in klep deze terug plaatsen in mechaniek en aanduwen G, knop F terug plaatsen , klep terug monteren , Klaar.

Mvgr Frans Laughing

Ik had hetzelfde probleem. Beschrijving van Frans heeft de oplossing gegeven! Bij mij volstond de beschrijving vanaf
...
Knop voorzichtig los maken met schroevendraaier F
etc
...

Ik heb de schroevendraaier aan de rechter binnenkant van de knop tegen de zijkant geduwd en langzaam omhoog geduwd. Stift was hier zichtbaar aanwezig (zo niet dan inderdaad klep volledig verwijderen). Met een balpen vulling de stift teruggeplaatst en met een schroevendraaier goed aangedrukt.

Profiel  
 
Amsterdams citroentje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 06-07-2021

Gepost: 06 juli 2021 12:59 PM
  [ # 34 ]

Bedankt Frans en Webe. We hoefden gelukkig alleen de drukknop te openen.

Profiel  
 
Jobski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 31-01-2015

- (Grand) C4 Picasso Ambiance
Gepost: 30 januari 2022 04:16 PM
  [ # 35 ]

Hoera! De uitleg van Frans heeft ook voor mij dienst gedaan. Scheelt me €100 voor een gebruikte klep bij Ebben. Frans bedankt!!
Bij mij was de veer in het slot ook teruggetrokken en na veel gepriegel heb ik de veer weer ver genoeg omhoog kunnen trekken waardoor het mechaniek weer terug sprong bij openen. Verder kan de gasveer blijkbaar in het dashboard zakken…handig om die even te fixeren voordat je de klep terug gaat schroeven. Heel gefreubel om die weer uit t dashboard te vissen..De knop losmaken werkte bij mij door de zwarte knop in de chromen ring aan de linkerkant omhoog te duwen (voorzichtig omhoog wrikken met een schroevendraaier) en daarna met een punttang de chromen ring omhoog te trekken.. was van buitenaf zeker niet gelukt zonder het chroom te slopen..

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook