Heb cx uit 1976 . Nieuwe bollen (nieuwe ds bollen met zelfde druk )achter maar veert nog steeds soms slecht rechtsachter . Knarst soms als oud bed bij eerste vriendin . Dus lager ? Soms ook tijd weg en werkt dan perfect.
Dus lagers of iets anders en indien lagers wie weet de skf nummers van deze lagers en/of truc om stil te krijgen.
Dus lagers of iets anders en indien lagers wie weet de skf nummers van deze lagers en/of truc om stil te krijgen.
De nummers van de lagers weet ik niets, maar een truc om stil te krijgen zou misschien WD40 kunnen zijn.
Dat hielp ook altijd bij het krakende bed!
Citroen CX2200 Diesel 1979
Triumph TR6 (1972)

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Nou weet ik niet wat voor bed jij hebt, maar WD40 lijkt me niet echt een goed idee
Nummer weet ik niet, maar hier zijn ze oa te krijgen:
http://www.iddstechnique.nl/cx_parts_online.htm
Jules Unlimited schreef:Dus lagers of iets anders en indien lagers wie weet de skf nummers van deze lagers en/of truc om stil te krijgen.
De nummers van de lagers weet ik niets, maar een truc om stil te krijgen zou misschien WD40 kunnen zijn.
![]()
Dat hielp ook altijd bij het krakende bed!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 1377
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
De enige truc om ze stil te krijgen is ze vervangen volgens mij.
WD40 er tussen spuiten helpt niet omdat er een rubbere dichting tussen zit.
Draagarmlagers achter(berline) SKF VKD 24000 (oude SKF nr :442327N)
Best ook de dichtingen vervangen ,deze zijn los verkrijgbaar (o.a. bij CX-Basis)
En een smeernippel monteren op de arm.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Jogens bedankt voor de tips en de nummers van de lagerrs . Ga zeker ook een nippel erop zetten .
Nog 1 vraag over de (nieuwe) ds bollen die ik erop heb zitten . Zijn de goede druk 45 bar en optisch gelijk . Zijn er verschillen en zo ja wat zijn de verschillen ?
Ben vandaag actief geweest en boel gedemonteerd . Van de lagers was niet veel meer over dan wat rollen en veel slijpsel en ingelopen lagerhuis. Beetje klooien om lagerschalen uit de arm te krijgen maar ingeslepen met dremel en losgetikt met beitel.
Dus morgen weer even (schoon) monteren en rijden natuurlijk. Was de eerste keer deze klus maar valt hard mee om te doen . Dus andere kant ook maar binnenkort .