13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
   
DS 1967, zwart , welk kleur dak?
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 03 september 2021 08:47 AM
  [ # 181 ]

Ik ga het komende maand dan ook maar doen , maar geen idee waar ik de aftap en vulpunt kan vinden, is er een tekeing waar dit staat aangegeven?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 september 2021 09:02 AM
  [ # 182 ]

Heb je het werkplaats handboek nou al eens gedownload of gekocht?

RTFM:

Aftapplug zit natuurlijk onder aan de bak. Een 5 bak heeft er 2!!
Vulplug zit bovenop onder je tunnel.
Niveau plug zit aan de rechterkant van de bak.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 03 september 2021 10:46 AM
  [ # 183 ]
Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 03 september 2021 01:34 PM
  [ # 184 ]
ramrod schreef:

Ik ga het komende maand dan ook maar doen


Waarom volgende maand pas? Het is weekend… Het is lekker weer. Als je een trechter met een lang verloop hebt hoeft je tunnel niet eens gedemonteerd te worden. Loshalen is voldoende om de vuldop te zien.

bogaard77 schreef:

RTFM

Laughing

Dat! Plus: just try…

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Sam90
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-2020

Gepost: 03 september 2021 08:31 PM
  [ # 185 ]

Wellicht dat dit je helpt, het was voor mij ook even zoeken.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 04 september 2021 06:34 AM
  [ # 186 ]

—Waarom volgende maand pas? Het is weekend… Het is lekker weer. Als je een trechter met een lang verloop hebt hoeft je tunnel niet   —eens gedemonteerd te worden. Loshalen is voldoende om de vuldop te zien.

Ja het is weekend, gelukkig heb ik naast het hebben van een DS nog andere bezigheden, aangezien het geen haast heeft, olie moet ook nog besteld worden hé, komt dat de komende periode wel.

TAV het werken via het werkplaats handboek, als je zoals ik weinig tot geen sleutel ervaring hebt en al helemaal niet aan een DS dan durf ik dat toch niet goed aan, ik kan niet naar een aantal mensen hier kijken die alles waarschijnlijk blind uit en in elkaar kunnen halen en overal een oplossing voor hebben. Ik voel mij met het werken aan een DS onzeker, ik zal sommige dingen best wel voor elkaar krijgen maar dan moet er ook niet iets tegen zitten, mijn technisch inzicht is helaas niet groot. Zal dus regelmatig hier een beroep blijven doen of aan de DS werken met iemand met ervaring.

@Sam90 Thx voor de duidelijke foto,s

Dank voor de link met alle WPLH boeken

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 06 september 2021 07:19 AM
  [ # 187 ]
rvdb20 schreef:
ramrod schreef:

Ik ga het komende maand dan ook maar doen


Waarom volgende maand pas? Het is weekend… Het is lekker weer. Als je een trechter met een lang verloop hebt hoeft je tunnel niet eens gedemonteerd te worden. Loshalen is voldoende om de vuldop te zien.

bogaard77 schreef:

RTFM

Laughing

Dat! Plus: just try…

Vaak heeft een halve liter fles versnellingsbakolie een uitschuifbaar slangetje. Daar past een standaard bromfietsbenzineslangetje precies in. Daarmee kun je het slangetje makkelijk verlengen en is het heel makkelijk om die versnellingsbak te vullen om de koeltunnel heen.

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 06 september 2021 08:47 AM
  [ # 188 ]
ramrod schreef:

Ik voel mij met het werken aan een DS onzeker

Fair enough. Ik bedoelde het ook niet rot, maar was gewoon benieuwd waarom je het uit wilde stellen.

Olie wisselen is een simpel klusje wat je zeker zelf kunt met beperkte kennis en middelen. En als je hulp nodig hebt horen we het vanzelf.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 19 december 2021 02:23 PM
  [ # 189 ]

Vandaag met de DS even een stukje gereden, direct een vreemd geluid,bij gas los laten is het weg bij gas geven is het er weer. lijkt soms op tikkende kleppen of een lekke uitlaatpakking, voor mij dan ....

Als ik de bij achterste cilinder de bougie eraf trek is het geluid weg. Bij de ander bougies is er geen verschil.

Iemand een idee waar dit op kan duiden?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 december 2021 02:54 PM
  [ # 190 ]

Lijkt het op uitlaatspruitstukpakking?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 december 2021 03:14 PM
  [ # 191 ]

Dat denk ik ook. Als je de bougiekabel loshaalt is er geen ontbranding meer en als het geluid dan weg is moet het wel de pakking zijn.

Of een scheurtje in het spruitstuk zou nog kunnen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 december 2021 04:03 PM
  [ # 192 ]

Of een uitgelopen drijstanglager of een zuiger met schade. Alles kan. Maar hoogstwaarschijnlijk is er een tapeind van het uitlaatspruitstuk uit de cilinderkop losgekomen of afgebroken (komt vaak voor, beetje kutklus) waardoor ook de pakking stuk is gegaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 19 december 2021 04:22 PM
  [ # 193 ]

Dank, binnenkort maar een met Konijnendijk bellen wanneer hij tijd heeft.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 15 januari 2022 12:56 PM
  [ # 194 ]

De DS weer opgehaald, 2x afgebroken tapeinden, nieuwe geplaats, pakkingen vernieuwd, nog iets aan hydro lekkage laten doen en nog wat ander klein onderhoud, rijdt weer prima.

Bij deze DS pallas 21 1967 halfautomaat, welk motor type moet er op het motorplaatje staan? Ik dacht DX klopt dit ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 januari 2022 12:59 PM
  [ # 195 ]

Ja dat klopt, DX.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook