2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Zwarte CX GTi Turbo 2
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 18 mei 2021 07:18 AM
  [ # 16 ]

Het aanzuigfilter (meer een zeef eigenlijk) wat in de tank zit was het probleem. Om dat te controleren moet de aanzuigbuis uit de tank gehaald worden. Is bij latere types toegankelijk door een rubber deksel in de kofferbakbodem. Bij eerdere types moet je de tank er onderuit halen om daar bij te kunnen.
Een dezer dagen zal ik wel een fotootje posten… Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 mei 2021 08:38 AM
  [ # 17 ]

Ah, ik wist alleen van het externe filter tussen tank en pomp. Bij het repareren van een lekkende tankvlotter de tank al eens van binnen bekeken, die ziet er bijna als nieuw uit. Ik verwacht daarom eigenlijk in mijn tank geen rotzooi. Het filter op de aanzuigpijp nog nooit losgehaald - dat is een minder ingrijpende controle dan dat filter onder de auto. Ga ik misschien toch eens bekijken.very good

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 mei 2021 07:58 AM
  [ # 18 ]

Als je tank mooi schoon is verwacht ik daar geen problemen.
De CX rijdt weer. Een kleine hydraulieklekkage kwam ook nog om de hoek bij de rechter achterveercilinder maar werd snel opgelost door de wartel enkele slagen aan te draaien…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 mei 2021 02:16 PM
  [ # 19 ]

Zweven dan weer cool hmm

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 24 juni 2021 07:34 AM
  [ # 20 ]

Na de regenbuien van afgelopen week toch het schuifdak maar eens uit elkaar gehaald. Dit viel best mee na even op het forum oa de beschrijving van Yke oa te hebben opgezocht. De onderdelen zijn gelukkig in best goede staat. Alleen onder het rubber van het bovenpaneel (achterzijde) is de nodige roest gevonden. Afvoerslangen doorgeblazen, alles in de dinitrol gespoten en de onderdelen weer teruggemonteerd.
Op Ebay een Seat rubber besteld om het toch wel wat verouderde schuifdakrubber te vervangen, maar dat is voor een volgende keer.
Inmiddels zo aan het schuifdak gewend (geen airco) dat ik m eigenlijk ook niet meer kwijt wil…

Na de tank vervanging nu ook het brandstoffilter na de pomp (weer) vervangen. Want de cx viel weer stil en meest logisch leek de oorzaak in brandstofgebrek te liggen. Er kwam natuurlijk veel troep uit het filter…..
Nieuw besteld filter eronder en hij rijdt weer als een CX turbo moet doen.

Volgende item: achterklep-gasveer vervangen door een nieuwe want de huidige gebruikte vervanger heeft het ongeveer 6 maanden uitgehouden voor hij de geest gaf….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 13 augustus 2021 07:46 AM
  [ # 21 ]

Gisteren heeft de CX, voor het eerst sinds in mijn bezit, een forse snelwegrit gemaakt. Ruim 400km afgelegd, zonder problemen, dus dat geeft moed. Wel kwam daarbij aan het licht dat de bestuurdersfauteuil te ver is doorgezakt en dat de sporing/uitlijning aandacht verdient. Leuke klusjes in ieder geval.

De achterklep schiet inmiddels weer omhoog door de nieuwe gasveer Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 13 september 2021 07:46 AM
  [ # 22 ]

Tijdens rijden hoorde ik ineens een metalige rammel: De achterste demper was flink bezig los te scheuren van de 2 uitlaatpijpen aan de voorzijde. Gelukkig vrij makkelijk te lassen en nu is t weer dicht en sterk. Deze oplossing is natuurlijk een tijdelijke, maar ‘t was sneller geregeld dan de demper vervangen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 december 2021 08:18 AM
  [ # 23 ]

Na 2 maanden wachten eindelijk mn nieuwe underseat subwoofer Kenwood PSW8 ontvangen en aangesloten in de auto. De voeding en massa bij de accu betrokken en draden in het interieur weggewerkt. De subwoofer zelf ligt nog even voor de achterbank omdat onder de rechter voorstoel net niet voldoende ruimte is. Waarschijnlijk prima op te lossen met enkele dikke ringen extra onder de rails. Het geluid is in ieder geval prima. Het laag is mooi opgevuld zonder vervelend aanwezig te zijn.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 januari 2022 07:46 PM
  [ # 24 ]

Voorstoel omhoog in een CX met schuifdak? Dan hou je niet veel hoofdruimte over. Past die speaker niet rechts onder de achterbank of is de ruimte daar ook te beperkt?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 januari 2022 07:45 AM
  [ # 25 ]

Ben in dit geval niet zo bang voor het verlies aan hoofdruimte. Het klopt dat de hoofdruimte minder is met een schuifdak. Het gaat hier slechts om een halve cm hoogteverschil waardoor de sub er wel makkelijk onder zal passen. Onder de achterbank is te weinig ruimte helaas.

Gisteren een probleemje in de middenconsole: bij het erin steken van de lader van de navigatie geen goed contact en allerlei vonken zichtbaar. blijkt het keramieken deel van de 12V contactdoos in stukken gebroken. Gelukkig zekering door en geen verdere schade. Na het vervangen van het chassisdeel voor de voorziening van 12v, en een 30A zekering, functioneert alles weer.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 januari 2022 06:27 AM
  [ # 26 ]

Vanwege wat hakerige motorloop en uitvallende motor bij het eerste bochtje na wegrijden ‘s ochtends gisteren maar even onder de motorkap naar de brandstofdrukmeter gekeken: 5,5bar??!!
Na uitstellen van de de drukregelaar nog steeds 4 bar druk (wel iets betere motorloop). Omdat de hoge druk dan alleen nog veroorzaakt kan worden door iets in de leiding tussen drukregelaar en tank deze met lucht doorgeblazen (met vuldop eraf!). De brandstofdrukregelaar opnieuw afgesteld. De brandstofdruk is weer mooi op 2 bar. De motor pakt mooi op en valt niet meer uit in dat eerste bochtje.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 januari 2022 08:56 AM
  [ # 27 ]

Dat is toch dat potje op die brug vd injectoren ?  Dat had ik nog niet eerder gehoord dat die van slag was op een CX (maar alles kan).
Hoe kan je die afstellen ?
Testen doe je met een drukmeter er tussen ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 januari 2022 01:04 PM
  [ # 28 ]

De drukregelaar zelf was niet van slag. Er had zich blijkbaar iets opgehoopt in de retourleiding vanaf de drukregelaar naar de tank, waardoor de druk opliep. Na de retourleiding met lucht door te blazen was dit probleem opgelost.
Ik heb overigens niet de originele drukregelaar maar een zgn rising rate drukregelaar met een drukmeter eraan. Dit omdat ik twijfels had over de brandstofdruk. De originele is niet af te stellen. Deze wel en geeft ook een kortstondige verhoging van de brandstofdruk bij snel gas intrappen, wat de acceleratie ten goede komt.
Zo’n metertje is overigens best handig soms om de brandstofdruk te kunnen checken. Wink

Normaal test je de brandstofdruk met een meter tussen brandstofgalerij en de drukregelaar inderdaad.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 januari 2022 11:37 AM
  [ # 29 ]

Klinkt als een aardige (niet te grote) aanpassing (upgrade)
Meer benzine druk, meer brandstof. Merk je verschil ?
Pas je ook turbo druk aan ?

Heeft deze een verbinding met het inlaat traject om daar met druk verschil mee te gaan, bij accelereren ?

Bij een programmeerbaar engine management systeem, zou ik dat wel goed / optimaal af willen stellen voor een optimale mapping.
Maar dat is buiten de scoop hier van jouw CX

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 januari 2022 10:51 AM
  [ # 30 ]

Fotos en korte beschrijving van de aanpassingen zijn te vinden in post 3 van dit topic Wink
Verder heb ik (nog) niets aan de motor veranderd.
De brandstofdruk is standaard afgeregeld op 2 bar (= origineel). Bij gas geven (het ding is vacuumgestuurd) wordt de brandstofdruk korddurend met een halve bar verhoogd. Dit is inderdaad merkbaar. Icm met de blow off valve, waardoor de turbo niet afremt bij een sluitende gasklep (ofwel schakelen) is een duidelijk sportiever rijgedrag mogelijk.

Verdere upgrade zou inderdaad een aftermarket EMS zijn. Daar denk ik wel eens over na maar de tijd ontbreekt me gewoonweg om er mee aan de gang te gaan.

Overigens komen deze spulletjes uit mijn vroegere GTiT1 waar ze (samen met een naderhand gesplaatste intercooler) ook voor een duidelijke verbetering in het rijgedrag zorgden.

Ik zag trouwens dat in een eerdere post een verbruik van 1:6 stond. Dat is inmiddels 1:7,5 bij voornamelijk korte ritjes en bijna 1: 10 bij alleen snelwegkilometers. Ben ik nog niet echt tevreden over…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook