Tuurlijk blijft het verkeer gevaarlijk. Maar de AMI is vele malen veiliger dan snelle bakfietsen, snelle gewone e fietsen en zoals ik als gezonde 66 jarige op een electrische fiets. Ik heb niet het gevoel dat ik een helm zou moeten dragen.
Daarbij komt dat de AMI zich prima leent om als een vlo door het verkeer te gaan, net zo gevaarlijk als jonge maaltijdbezorgers. Hij remt overigens als en speer, grote wielen voor weinig gewicht, is mijn ervaring.
Ik reed er deze week nog achter eentje omgeving Turnhout, dacht nee dan is m’n Twingo nog veiliger.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965














Totaal aantal Berichten: 1429
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
1 Een koets om je heen, 2 je bewust zijn van de risico’s en 3 je ego thuislaten is veilig. En dan precies is de andersom volgorde. 321, lees die ook maar eens -)
VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.
Fijn dat hij weer rijd, al is 4 weken stilstand wel lastig.
Veiligheid is uiteraard een dingetje, ik vermoed dat het een Aixam of Ligier op een soort gelijk niveau zitten.
Al heb je natuurlijk wel meer beacherming dan dat je op een scooter zit.














Totaal aantal Berichten: 1429
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Correctie op 5:07, de bedoelde zin:
andersom volgorde “ook belangrijk voor veiligheid op de weg”.
VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.
Ik heb van de week een Ami Electrique gespot in Rijswijk! weet niet eens meer welke dag het was, maar eind van de middag. Op Frans kenteken, wat een leuke verschijning! Ik was een beetje overdonderd er zo snel een in het wild te zien
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!