Dynamo probleem en cruise control?
Pjotr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 09-12-2021

Gepost: 14 december 2021 11:20 AM

Dag,
Ik bracht mijn C4 G.Picasso naar de garage omdat het start-stop systeem het niet deed. Volgens de garage is de dynamo defect. Dit is een duur exemplaar dat de motor kan starten. Dat doet hij nu niet meer dus, maar verder functioneert hij nog wel, zeiden ze. Van mij hoeft het s-s systeem niet persé, dus laat maar. Maar…nu doet mijn cruise control het ook niet meer. En hij start ook niet lekker.
Volgens de garage heeft dit ook met de dynamo te maken. Dat starten kan ik me voorstellen, hoewel dat voor de reparatie nog goed was, maar de cruise control??  Kan dat kloppen? Waarom deed die het voor de ‘reparatie’ nog wel dan…?
Overigens is de distributieriem ook vervangen tijdens deze reparatie. Kan het daarmee te maken hebben?

Iemand een idee hoe dit zit?

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 14 december 2021 07:13 PM
  [ # 1 ]

Een beetje meer info zou welkom zijn.

1.6 HDI EURO 6 of 2.0 HDI EURO 6 of 1.2 Benzine met Turbo?

Profiel  
 
Pjotr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 09-12-2021

Gepost: 15 december 2021 07:11 AM
  [ # 2 ]

Het is een C4 2.0 Grand Picasso Blue HDI Business.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 15 december 2021 06:00 PM
  [ # 3 ]

Is jouw accu nog wel goed genoeg?? Want die moet dacht ik ongeveer op 80% nog zitten voor een goeie werking van het start-stop systeem.

Hmm, eigenlijk nog geen problemen gehad met die dynamo’s.. Ik zou second opinion vragen hoor.

Kan goed zijn dat de accu net iets te zwak is geworden. Hoe oud is jouw wagen?

Let wel! Zo’n accu is ook vrij kostelijk, origineel rond € 280 zonder werk. Want heb onlangs zo’n accu moeten vervangen. Werk moet je toch rekenen op zeker een 30 minuten werk want luchtfilterhuis moet eruit enz. + Er moet ook aangegeven worden met Diagbox dat de accu is vervangen… Dus wagen moet aan de computer als ze het correct doen..

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 15 december 2021 09:00 PM
  [ # 4 ]

Mocht de accu aan vervanging toe zijn, dan raad ik wel aan een originele accu te nemen simpelweg om geen miserie te hebben met pasvorm etc en om geen miserie te hebben achteraf…

Ik weet uit ervaring dat de originele accu’s zeer goed zijn en je moet ook de juiste waardes hebben zoals op de originele accu!
Weet ook niet of de inleerprocedure mogelijk is met universele uitleesapparatuur, vrees dat dit enkel mogelijk is met Diagbox..
Tenzij je iemand kent of iemand die het voor je wil doen hier op het forum..

Denk niet dat je geholpen zal zijn met een nieuwe dynamo die jou mss meer dan € 1.500 zal kosten..
En trouwens die dynamo start niet uit zichzelf en heeft toch ook “voedsel” nodig!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook