Totaal aantal Berichten: 401
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
De achterklep van mijn CX wilde eerst niet op slot maar dat lukte opeens wel, echter hij wil nu niet meer open. De sleutel past niet op het slot van de klep, iemand een idee hoe hij weer open te krijgen is?
De buitentemperatuurmeter wijst een temperatuur aan van -40 graden, na uitwisselen met een andere CX is de aanwijzing correct ( in die andere CX)
de sensor is dus stuk. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een nieuwe sensor en waar zit deze?
Bij voorbaat dank.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Totaal aantal Berichten: 765
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
De temeperatuur sensor zit achter de voorbumper aan de bestuurders zijde. Demonteer de achterbank rug leuning misschien kun je dan met een stok bij het vergrendelingsmechanisme.
Het slot vervangen is vooral een truuk om hem te demonteren.
Je kunt zelf een gereedschap ervoor maken. Zie Zweedse CX website met tekening.
Ik had bij m’n gti t laatst ook zo’n geintje,ik heb het achterlicht eruit gehaald (bovenaf beginnen),via de opening heb ik de voet losgeschroefd waar het slotmechaniek in valt.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Bedankt voor de tips. Dat ga ik morgen even proberen.
Gert.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Die achterklep heb ik weer opengekregen maar wat een gel*zer zeg, de afstand van slot tot slotvanger bleek niet goed te staan. Dus wel drie keer klep dicht en niet zo makkelijk weer open willen. Heeft wel heel erg veel tijd gekost maar nu is het weer ok.
Gert.