Citroen C4 Picasso maakt een scherp geluid bij achteruit rijden
Renato
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-2009

Gepost: 22 december 2009 12:02 PM

Heb sinds kort een C4 Picasso tweedehands (slechts 1 jaar oud). Ben er tevreden over, maar ik durf bijna niet meer achteruit te rijden omdat hij zoveel lawaai maakt. Volgens mij is het de rem aan de achterwielen. Toen ik bij de garage kwam deed hij het natuurlijk niet. Na een controle verzekerden ze mij dat alles in orde was. Maar ik heb dus nog steeds dat irritante geluid. Zelfs de buren kijken er raar van op! Het is enkel bij achteruitrijden en gedurende de eerste seconden. De rem manueel afzetten of niet maakt geen verschil uit. O ja, ik heb achteraan ook luchtvering die geluid maakt, maar dat is van heel andere aard. Heeft hier iemand ervaring mee? En zo ja, wat moet er gebeuren om dit uit de wereld te helpen?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 22 december 2009 12:47 PM
  [ # 1 ]

Welkom Renato,

Over dit onderwerp is al veel geschreven. De een heeft er last van en de ander niet. Het is i.i.g. wel iets dat vaker voor komt.

Gebruikt de zoekfunctie van het forum eens en zoek op ‘achteruit rijden’ in het Picasso-deel en in het C4-deel (waar de C4 Picasso in eerste instantie onderdeel van uitmaakte)

Succes!

Profiel  
 
Renato
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-2009

Gepost: 22 december 2009 12:48 PM
  [ # 2 ]
tilanus schreef:

Welkom Renato,

Over dit onderwerp is al veel geschreven. De een heeft er last van en de ander niet. Het is i.i.g. wel iets dat vaker voor komt.

Gebruikt de zoekfunctie van het forum eens en zoek op ‘achteruit rijden’ in het Picasso-deel en in het C4-deel (waar de C4 Picasso in eerste instantie onderdeel van uitmaakte)

Succes!

OK, ga ik meteen doen. Alvast bedankt!

Profiel  
 
Renato
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-2009

Gepost: 22 december 2009 02:15 PM
  [ # 3 ]

Ik heb het net allemaal gelezen. Is er dan nog geen afdoende oplossing voor gevonden? Het is zo storend dat ik haast niet meer achteruit durf te rijden als er mensen in de buurt zijn. Ik lijk wel te rijden met een aftandse kar! En tot overmaat van ramp moet ik steeds achteruit de garage in!!!

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 24 december 2009 05:42 PM
  [ # 4 ]

Als het zo regelmatig dan kan je het nu toch wel bij de garage laten horen.
Denk dat je remblokje net nog even hangt tegen de schijf. Laat het eens schoonmaken.
Het geluid van de luchtvering is de pomp, deze corrigeert de auto bv als je erin gaat zitten.
Dat is normaal.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
Renato
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 22-12-2009

Gepost: 24 december 2009 10:34 PM
  [ # 5 ]

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar Citroen België. Hopelijk krijg ik antwoord. Dacht wel dat het iets met de remblokjes was, maar de garage zegt dat er speling genoeg is tussen de blokjes en de schijf. Het zou in elk geval moeten opgelost worden. Heb nog 1 jaar waarborg van de garage. Ze doen echter of er is niets ablonrmaals.

Profiel  
 
Poetsdoek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 24-12-2021

Gepost: 16 januari 2023 01:21 PM
  [ # 6 ]

Goedemiddag, ook wij hebben een Citroen C4 Grand Picasso uit eind 2009. Het is een fijne en goede auto waar we met veel plezier in rijden. Wij herkennen wel hetzelfde “probleem” met het geluid en achteruitrijden. Ik zie staan dat er veel over geschreven is, raar dat ik dat niet kan vinden. Is er een link of een aanwijzing hoe en waar ik moet/kan zoeken? Wat werd het meeste genoemd als probleem? Waar moet de garage zoeken/kijken als we langsgaan? Alvast bedankt voor de reply.

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 17 januari 2023 04:51 PM
  [ # 7 ]

Lees dit even.

tilanus schreef:

Welkom Renato,

Over dit onderwerp is al veel geschreven. De een heeft er last van en de ander niet. Het is i.i.g. wel iets dat vaker voor komt.

Gebruikt de zoekfunctie van het forum eens en zoek op ‘achteruit rijden’ in het Picasso-deel en in het C4-deel (waar de C4 Picasso in eerste instantie onderdeel van uitmaakte)

Succes!

 

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook