Ik heb een hele simpele vraag,
WAAR precies zit de achteruitrijcamera bij de C4 (bouwjaar 2016)???
Dus niet de cactus of Picasso maar gewoon de c4?
Instructieboek verklapt niet waar en op het forum is het vooralsnog voor mij als simpele leek niet te vinden..

Totaal aantal Berichten: 1812
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Boven het nummerbord
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Totaal aantal Berichten: 1812
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Kijk even in de klep bij de kentekenverlichting
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Het kleine vakje op de foto tussen de kentekenplaatverlichtingslampjes is een afgesloten rubberen dop en GEEN camera……! De garage kon na lang en breed onderzoek ook GEEN camera vinden….. En ook geen schade sporen van eventuele diefstal.
Het is dus nog steeds niet duidelijk waar de camera zou kunnen zitten????
Ik heb in de tussentijd contact gehad met de leverancier van de auto in 2016 EN met de verkoper van de auto nadat deze is ingeruild in 2022.
De leverancier zegt dat de auto niet met achteruitrijcamera is geleverd……!
Ook de verkoper zegt dat er geen camera opzat… maar heeft deze misschien niet opgemerkt..
WIJ, eigenaar en mijn vrouw, hebben 2 maanden lang na aankoop de achteruitrijcamera gebruikt. Op het display in de auto zagen wij het bekende beeld van de straat + nabije omgeving en de rode strepen en de groene lijn. Nadat wij terugkwamen van een lange vakantie en de auto thuis stilgestaan had zagen wij geen beeld meer op het display.
De camera heeft er dus nooit ingezeten volgens de verkopers.
Ook kan deze (softwarematig) nooit later geplaatst of ingebouwd zijn………
Dit is toch BIZAR.. Wij zijn niet gek en gaan niet naar een garage voor een reparatie van iets wat er niet is…
Ziehier het raadsel van de achteruitrijcamera!
VRAAG: wie hier op het forum zou hier een verklaring voor kunnen hebben?
Maar vooral, WIE heeft eenzelfde model C 4 als wij uit 2016 nl de C4 (zie ook de foto) met identificatienummer VF7NCHNYTGY521700.
rrrifff schreef:
Hier zou de camera moeten zitten, in het kleine rechthoekje op de foto
Helaas geen beeld meer nadat de auto 6 weken stilgestaan heeft
Nog proberen te reinigen in de wasstraat en daarna voorzichtig met een wattenstaafje.ZIE VERDER VERLOOP DEZE THREAD HIERONDER….
HET RAADSEL VAN DE ACHTERUITRIJCAMERA!

Totaal aantal Berichten: 1386
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Probeer mede forummer ‘JW’ eens te bereiken: hij kan aan de originele data van je C4 op basis van de VIN, en dan zal blijken wat er aan extra’s af fabriek in zitten.
Dank, ik heb een bericht gestuurd.
Aan de hand van je chassisnummer zou volgens Citroën servicebox jou wagen geen achteruitrijcamera hebben volgens fabrieksuitrusting, bij de onderdelenlijst is er eveneens een camera te zien aan de achterzijde.
Kortom, volgens de fabrieksinformatie is jouw wagen standaard nooit geleverd met een camerasyteem, vreemd verhaal…

Totaal aantal Berichten: 212
- C5 break exclusive
denk er bedoeld wordt “...eveneens Geen camera te zien….”
Bizar verhaal overigens
mia macchina è presto per rubare
Nog even samenvattend want er wordt niet goed GELEZEN.
De auto, een CITROËN C4 II Hatchback 1.2 THP 130 (130 Pk / 96 kW) Benzine (Van Jaar 04-2016), is volgens 1. de leverancier, 2. het centrale computersysteem, 3. de onderhoudsgarage (tussen 2017 en maart 2023), (....), en 5. de uiteindelijke tweedehandsautoverkoper (november 2022), NIET met achteruitrijcamera geleverd. Mogelijk dat (5) deze niet opgemerkt heeft. Tussen (3) en (5) zit nog een inruil bij (4), een Hyundai-dealer regio Den Haag, waarna de auto bij (5) terecht gekomen is.
Toen wij de auto in november 2022 bij (5) kochten zat er een achteruitrijcamera op! Daar hebben wij twee maanden mee gereden (MET BEELD OP DE DISPLAY) tot onze vakantie in januari-februari. Na terugkomst (na 6 weken) was er geen beeld (rode strepen en groene lijn) meer op het display te zien. Mogelijk: gestolen, camera vies etc…
Voor ‘reparatie’ c.q. een verklaring ben ik bij diverse garages geweest waaronder een grote Citroen dealer in Zaandam (Van Mossel).
NIEMAND kan tot dusver de camera vinden op de auto…. En ook geen ‘inbraak’ sporen of lichte schade of doorgeknipte draden etc..
Vooralsnog wordt mij als eenvoudige consument wijsgemaakt dat er geen camera opgezeten heeft…. Wij zijn misschien wel gek of hebben spoken gezien..
Ik wacht nog op een reactie van Hyundai (4).. Mogelijk dat deze een camera heeft geïnstalleerd.. (maar (5) heeft deze niet opgemerkt
Via je VIN is bij de uitrusting geen camera te vinden.
Wel DETECTIE OBSTAKEL >> PARKEERHULP VOOR/ACHTER, maar dat zijn gewone sensoren.
In de stuklijst, gekoppeld aan je VIN kom ik bijgaand plaatje tegen, echter zonder artikelnummer.
Ik kom wel diverse andere CitDoc’s tegen, onder andere eentje met storingscodes. (Laten) uitlezen zou dus kunnen helpen.
En er zijn ook schema’s en beschrijvingen van het systeem. Daar is ook in aangegeven waar hij zou moeten zitten, op het plaatje wat rechts van het midden zo lijkt het.
Die kan ik je allemaal sturen, geef dan even je mailadres via een PB, dan gaan ze naar je onderweg.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Reactie van Hyundai: Wij weten niet of er een camera heeft opgezeten. Er is door ons zeker geen camera geïnstalleerd. Occasions die binnenkomen gaan naar een teststraat en worden dan verkocht aan handelaren.
Hiermee eindigt mijn zoektocht.. Het is ja tegen een heleboel neen’s. BIZAR. Wij hebben kennelijk spoken gezien.
De CitDoc’s zijn naar je onderweg.
We zijn benieuwd….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor