5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Juulkes BX GTi 8v 1987, Helaas niet meer op de weg
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 30 augustus 2007 01:15 AM
  [ # 61 ]

De dealer kan ze bestellen, prijzen vallen opzich mee.
Verder zijn er misschien bedrijven die ze leveren, maar daar kan een ander mede-forummer misschien beter antwoord op geven Confused:

Verder spuit de ontluchtingsnippels van je remklauw achter maar alvast goed in met kruipolie, 9 van de 10 keer zitten deze vast en breken af.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 30 augustus 2007 01:19 AM
  [ # 62 ]

Mooie GTi, gespoten bumpers zouden helemaal gaaf staan Cool

Spot ik btw roest boven je tankklep?

Profiel  
 
juulke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 20-06-2007

Gepost: 30 augustus 2007 01:35 AM
  [ # 63 ]
Jdt schreef:

Mooie GTi, gespoten bumpers zouden helemaal gaaf staan Cool

Spot ik btw roest boven je tankklep?

Danke Danke Danke Very HappyVery Happy

Ja dat is inderdaad roest. Er zat een roestplek met lak erover dus ik dacht och ik maar het daar even schoon en dan plamuur ik het even bij. Kuch kuch, er zit nu een gat van heb ik jou daar. Dus daar wordt binnekort een nieuw stuk ingelast Smile

PS: Michel bedankt voor de tip. Dus auto op de laagste stand en dan gewoon vervangen simpel gezegd.

Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 30 augustus 2007 09:36 AM
  [ # 64 ]

een hele gave gti en vooral vanwegen z’n leeftijd zo zie je ze niet veel meer Shocked  Wink

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
juulke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 20-06-2007

Gepost: 30 augustus 2007 01:57 PM
  [ # 65 ]
stan schreef:

een hele gave gti en vooral vanwegen z’n leeftijd zo zie je ze niet veel meer Shocked  Wink

Ben ook erg blij met de auto. Hij rijdt ook nog eens net zo goed als dat hij er uitziet. Heb deze auto 4 maanden geleden gekocht van eerste eigenaar, hij is er altijd zuinig op geweest en is de afgelopen 20 jaar dealer onderhouden. Heb er het een en ander al opgezet zoals de mistlampen, bumperlip, elektrische buitenspiegel en etc. De bx heeft wel hier en daar wat roestplekken maar daar ga ik nog allemaal aan werken.

Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 31 augustus 2007 12:22 AM
  [ # 66 ]

De bx heeft wel hier en daar wat roestplekken maar daar ga ik nog allemaal aan werken.

Ik heb nog in dubio gestaan om een 87 er (zo’n mooie licht blauwe) gti te kopen maar ook daar zaten op dezelfde plaatsen als bij u roest vandaar dat ik het maar niet gedaan heb.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
juulke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 20-06-2007

Gepost: 31 augustus 2007 02:09 AM
  [ # 67 ]
stan schreef:

De bx heeft wel hier en daar wat roestplekken maar daar ga ik nog allemaal aan werken.

Ik heb nog in dubio gestaan om een 87 er (zo’n mooie licht blauwe) gti te kopen maar ook daar zaten op dezelfde plaatsen als bij u roest vandaar dat ik het maar niet gedaan heb.

Jammer, ik vind het echt een super auto en wat de roest betreft waren de roestplekken om de raam een flink karwei, maar het is gelukkig goed gelukt. Maar de rest van de roest plekken zijn goed te bewerken. Ga me namelijk een lasapparaat en een brug kopen samen met een vriend dus dan komt dat allemaal wel goed.

Vind het gewoon leuk om aan de auto te hobbien Very HappyVery Happy

Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 31 augustus 2007 09:43 AM
  [ # 68 ]

Vind het gewoon leuk om aan de auto te


kan het me voorstellen en zo heb je wel iets unieks Wink  want ze zijn aan het uitsterven

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
juulke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 20-06-2007

Gepost: 08 juli 2008 02:57 AM
  [ # 69 ]

Terug van weggeweest

Beste Heren/dames

Heb helaas lang niks van me laten horen. Wou jullie nog even op de hoogte brengen vn de laatste feiten.

Ik kan helaas niet meer met mijn “vuile” bx gti 8v uit 1987 rijden Sad  Sad  Sad Ben er laats achter gekomen dat mijn gehele rechterkant van de achteras aan de ophanging rot is. Heb de laatste tijd bij iedere drempel een flink krakend geluid gehoord en wist eerst niet wat het was. De achteras zit aan de rechterkant nog maar met een bout vast, degene bij de veerbol, de andere twee zitten gewoon helemaal los. Aan de andere zijden is de roest ook al flink toegeslagen. Wil ik hem weer op de weg krijgen kom ik hem flink onder handen te nemen.

Heb erover liggen denken om de bx weg te doen omdat er zo ontzettend veel werk aan is ivm met de flinke roest, maar vind dit zonde.
Heb besloten hem weer helemaal op de gaan lappen Smile  Smile want vind het gewoon een geweldige auto, mis hem behoorlijk kwa vrmogen nu ik een hyundai excel rij Smile De BX heeft gelukkig ook zijn pluspunten, de motor loopt nog perfect (menig golfje gti heeft mij aan de horizon nog zien verdwijnen Razz ), hij veert nog perfect, hij ziet er nog goed uit, kortom ik ga hem weer in perfecte staat herstellen.

Helaas gaat dit niet dit of volgend jaar gebeuren ivm aankoop woning. Heb de bx nu thuis staan onder een zeil (ook niet al te geweldig) heb helaas geen plek in een schuur of garage.

Dus is er iemand die er in limburg nog plaats heeft in een schuur dan hoor ik het graag SmileSmile

Groeten,
Juliën

Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 juli 2008 03:03 AM
  [ # 70 ]

Hey Julien,

Klote dat het zo erg is, is het chassis echt beschadigd? of is je draagarm naar de klote? in dat laatste geval is het een reparatie van minder dan een uur en een nieuwe draagarm natuurlijk. Daar wil ik je wel mee helpen dan.

Kun je misschien een fotootje posten?

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
juulke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 20-06-2007

Gepost: 08 juli 2008 03:34 AM
  [ # 71 ]
Mechuccio schreef:

Hey Julien,

Klote dat het zo erg is, is het chassis echt beschadigd? of is je draagarm naar de klote? in dat laatste geval is het een reparatie van minder dan een uur en een nieuwe draagarm natuurlijk. Daar wil ik je wel mee helpen dan.

Kun je misschien een fotootje posten?

Het chassis is niet beschadigd. De rechtse twee bouten waar de achteras vast zit, dat zijn twee bouten ongeveer van 8 cm uit elkaar , deze kan je losdraaien aan de binnen zijde van de auto. Het plaatwerk waar deze vast moeten zitten is volledig weggerot waardoor aan de rechter kant de as alleen nog maar word gehouden door de bout bij de veerpoot, aan de andere zijde is het rottings proces ook flink bezig. Zal morgenavond wat foto’s posten van het euvel.

Heb trouwes nog een gehele bx aan onderdelen die ik volledig heb gesloop. Heb nu alleen nog het bovenstel staan zonder achteras motor en etc geheel kaal, kan daar de spullen wel uithalen voor wat ik nodig heb.
Bedankt voor je aanbod, kan hulp goed gebruiken Smile

Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 juli 2008 03:40 AM
  [ # 72 ]

Ach ja, we zijn praktisch buren he Very Happy
Bovendien heb ik nu vakantie van school dus tijd zat.
Laat maar wat weten als je er aan wilt beginnen, dan kan ik altijd ff langskomen om je te helpen!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
juulke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 20-06-2007

Gepost: 07 april 2023 09:23 PM
  [ # 73 ]

Beste Citroen liefhebbers.

Mijn BX staat nog steeds op dezelfde plek, met andere woorden helaas ga ik hem nooit meer de weg op krijgen.

Wie heeft er interesse in de auto.
Hij is er door de jaren niet beter op geworden, hij heeft vanaf de achteras nog wat extra roest gekregen maar met heel wat liefde is hij nog wel op te lappen.
Hij is nog compleet (achteras is wel reeds er onderuit maar zit er nog bij) inclusief nog een hele boel extra onderdelen van een sloop BX.

De BX is van Juli 1987. Het kenteken is nog altijd geschorst dus nog actief.

Ik hoor graag wie dit project wil afmaken, niet alle tegelijk Smile

Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 09 april 2023 12:36 PM
  [ # 74 ]

Voor onderdelen heb ik wel interesse Wink

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook