Berlingo III passagiersstoel vooraan
janfan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-05-2023

Gepost: 17 mei 2023 11:10 PM

Berlingo XL van 2019
we kochten deze tweedehands via garage aan.
heeft een smalle stoel , helemaal neerklapbaar naar voor als passagiersstoel vooraan
deze zit heel ongemakkelijk , smalle zit zonder opstaande rand
graag zouden we deze vervangen door een andere gewone makkelijk zittende stoel die niet neerklapbaar hoeft te zijn.
kleur is daarbij niet van belang !
In de garage zeiden ze dat dit onmogelijk was ???
We hebben een gewone berlingo model II en daar staat een comfortabele stoel vooraan in !
Bij de Berlingo XL III heb ik ook gezien dat er naast de stoel ook nog heel wat ruimte is tussen de deur en die “smalle stoel’ , bij gelijkaardige gewone berlingo III modellen staat wel een comfortabele stoel vooraan !

iemand een idee ?
waar of niet ?
wat betreft bevestigingspunten enz ..

wat zijn de opties ?
welke stoelen zouden kunnen passen ?
Waar kan ik terecht ?

Ik ben zelf helemaal niet thuis in de autosector maar zou wel graag goed zitten ;))

Groeten

Jan België

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 mei 2023 05:43 PM
  [ # 1 ]

Lijkt me niet te kloppen:
Die Berlingo is er in lichte vracht( grijs kenteken) en gewoon.
Bij de lichte vracht heb je normaliter een 2 persoons bankje voorin, en op speciale levering een enkele stoel, naast de passagiersstoel.
Bij de “personenwagen” kun je alleen 2 gewone stoelen krijgen ( passagiers en bestuurder).
Bij het twee persoonsbankje kun je de middelste stoel omklappen als “werkplek.
Ik heb dus sterk de indruk dat je een uitvoering hebt met het 2 persoons bankje waarvan de helft verwijderd is ?

Lijkt me dat je het beste op zoek kunt gaan naar een “gewone” passagiersstoel van een Berlingo/Rifter/Opel/Toyota etc van NA 2018, of een origineel dubbel bankje.


Nomenclatuur:  Het is gebruikelijk e eerste generatie M49 te noemen en de facelift van 2003 M59, de Berlingo van de tweede generatie een B9 en de derde generatie een K9.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
janfan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-05-2023

Gepost: 19 mei 2023 08:52 PM
  [ # 2 ]

Hallo, zodra we de auto hebben ga ik op zoek naar meer informatie omtrent welk type enzo het verder is !

Ik heb ondertussen al gevonden dat de passagiersstoel vooraan volledig plat naar voren neerklapbaar is zodat je langere stukken kan vervoeren,
dat zou de reden zijn dat er een smaller en vlak zitgedeelte is van de zetel zonder de licht opstaande zijkanten.

Bij de testrit merkte ik een duidelijk verschil tussen de bestuurders en bijrijdersstoel op.

Met vriendelijke groeten Hilde

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook