Zie die eerder gegeven link in mijn posting #2, waarin HenkR het daarover heeft.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, toen het bij ons lekte is die hoes vervangen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Zo, ik heb de adviezen van JW en Bogaard77 allebei opgevolgd…
De scheur in het harmonicarubber van de Li aandrijfas (bakzijde) heb ik met vloeibare pakking opgevuld en vervolgens naar boven gedraaid gemonteerd (zat aan de onderkant).
Toen kwam ik er ook achter dat de metalen ring waarmee het rubber in de bak geschroefd wordt er los op zit
me te pletter zitten zoeken op internet naar een hoes met een metalen ring! zonder die ring zijn de hoezen wel te krijgen ![]()
Een positief gevolg van deze “reparatie” is dat de schakelbonk van 2 naar 3 verdwenen lijkt! Zou de olie te oud zijn geweest?
Enfin nu eens kijken of de olie in de bak wil blijven, ik zal nog wel een keer een vervolg posten, nu aan de slag met de lekke koppakking ![]()
Mooi dat je het toch zó kon aanpakken, en hopelijk oplossen ![]()
Vraag: was/is de hoes nog enigermate soepel?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Ja dat vond ik eigenlijk wel ... snap ook niet zo goed hoe die scheur er in was gekomen ... we zullen zien

