onderste fuse kogel groot en klein
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 17 september 2023 04:16 PM

ik ben bezig met het vervangen van mijn onderste fusie(auto apk klaar maken) het is een smalspoor met het kleine type fusekogel. nu heb ik nog een aantal grote goeie fusekogels liggen, en ook wiellagerblokken waar ze in passen. wat ik nog mis is een korte draagarm voor smalspoor maar met een groot gat voor een grote fusekogel, bestaat dit type draagarm?

of bestaan er alleen maar breedspoor draagarmen met groot gat? en heeft iemand misschien nog iets liggen, dit soort draagarmen of goeie kleine fusekogels?

alvast dank!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 september 2023 05:09 PM
  [ # 1 ]

Bij cx bassis hebben ze 2 varianten voor de smalspoor. Ik vermoed dat het verschil groot/klein fuseegat is.
van welk jaar is je CX ?

Querlenker unten rechts CX (7/76->7/78) schmale Spur

Querlenker unten rechts schmale Spur CX (07/78->06/80)

http://www.cx-basis.de/shop/fahrwerk.html?p=4

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 september 2023 10:41 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad, smalspoor is geleverd met zowel de kleine kogel xxxx212 als de grotere xxxx213. Daar hoort dus ook een specifieke draagarm bij.
Let wel, als je die wil vervangen, dan zou ik ze aan beide zijden vervangen.

Waarom niet een kleine fuseekogel monteren? Lijkt me wat minder werk.
Ze schijnen eerder kapot te gaan (dat is natuurlijk ook de reden dat ze met een grotere variant kwamen), maar als je je auto alleen voor de hobby gebruikt: Ik heb mijn kogels in de afgelopen 10 jaar niet hoeven te vervangen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 18 september 2023 09:34 AM
  [ # 3 ]

mijn auto zal van voor 7/78 zijn.

ik heb er al een ander lagerblok ingezet, dus wanneer ik een andere arm heb zou dat fijn zijn. ik gebruik mijn auto meer dan voor alleen hobby… en zie dat de kleine kogels meer dan 150 euro p stuk kosten… dus bouw liever om, naar de grotere kogels. grote kogels zie ik al aangeboden voor 15 euro…

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 september 2023 09:59 AM
  [ # 4 ]

Ieder mag z’n eigen keuze maken. Heb je voor die 15 euro een originele Citroën kogel?
Een onderste arm inbouwen kan wel wat werk zijn. Let op dat de draagarmbussen / rubbers goed zijn en als je het goed wil doen, deze ook moet uitlijnen / stellen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 18 september 2023 10:28 AM
  [ # 5 ]

Tom verheyden in Belgie (veel nwe onderdelen voor citroen), daar heb ik de fusekogels klein model gevonden 42 euro. aardige man trouwens

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook