Iemand met verstand van hdi motor gezocht
stereo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-04-2010

Gepost: 08 januari 2024 03:38 PM

Ik heb een grand C4 piccasso van 2012 met de 1.6 e- hdi motor en woon in Friesland. De auto is goed onderhouden, op tijd zijn beurtje en bij de dealer dus ik ga er van uit dat er goede olie in zit. Verder zijn bij 220.000 de turbo, roetfilter en aandrijfriem, multiriem enz. Vervangen. Bij 260.000 zijn alle verstuivers vervangen vanwege lekkage.  Ik had daarna een lager verbruik en soepel lopende motor verwacht en ja dat soepel lopen doet hij op af en toe zonder reden inhouden of een schok.soms lijkt hij na het starten op 3 poten te lopen. Zet je echter de motor uit en start hem weer is het normaal.  Ik heb dat in garantietijd aangekaart en volgens de garage waren alle verstuivers goed ingeleerd en heeft de auto nagenoeg fabriekswaardes . Ze zijn 3 dagen bezig geweest om hem na het vervangen van d verstuivers goed te krijgen. En het verbruik is hoog, gemiddeld 6 liter bij normaal gebruik, oplopend tot 9 liter per 100 km als ik 120 rij op de snelweg. Echter de auto geeft nul foutcodes. Nu zoek ik geen advies over wat het wel of niet kan zijn maar eerder iemand met verstand van deze motoren om dit probleem er eens uit te helpen.

Profiel  
 
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 15 februari 2024 11:11 PM
  [ # 1 ]

Hallo,
klinkt een beetje als de hdi van mij, al heb ik een ouder type denk ik. Heb je al iemand gevonden die er naar kijkt? En wat was het verbruik voor die tijd ?

Profiel  
 
Jeroendo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2022

Gepost: 15 februari 2024 11:15 PM
  [ # 2 ]

Hoi, Het schokken had ik ook, met het schoonmaken van de MAF sensor en als ik t goed heb zit ernaast er nog 1 was dit verholpen. Klein werkje.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook