Mijn dochter heeft een C1 en daar klotst het water naar binnen via de achterklep. Het water loopt onder het rubber door.
We hebben het rubber los gehaald en alles goed schoongemaakt. Moet ik het rubber vastlijmen/kitten als ik het terugzet of kan het zo teruggezet worden.
Als het gelijmd/gekit moet worden, wat is dan de beste lijm/kit om te gebruiken?
Alvast bedankt!!
Arjan
Zat er helemaal geen kit tussen?
Wij hebben een iets ouder C-Eendje, uit 2012.
Daar zit het rubber van de deuren met kit bevestigd. Dat was bij eerdere jaargangen niet zo, met als gevolg lekkages. Het probleem doet zich nu niet meer voor.
Het zou me dan ook verbazen als er geen kit tussen gezeten heeft, is het rubber misschien eerder een keer losgeweest en/of vervangen?
Ik zal eens kijken op Service.Citroen of er daar iets over te vinden is.
De VIN van deze C1 kan daarbij helpen, dus…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
























Totaal aantal Berichten: 5511
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Voor zover ik het weet, is de foam/sealing rondom de derde remlicht verteerd ( bekend probleem)Hierdoor komt water binnen.
Je zou de derde remlicht eruit uithalen en kit rups rondom de remlicht doen. En dan weer terug monteren.
Let op ! remlicht is fragiel. Kan breken.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Dat was een bekend probleem bij de Drieling tot 2014. Ik heb dat ook gehad bij ons C-Eendje.
Maar bij het type 2 zit dat remlicht in de spoiler, daar kan het niet meer de carrosserie in lopen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
























Totaal aantal Berichten: 5511
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik kom er op terug.
Ik meende dat bij de 2de generatie ook het probleem heeft met lekkage bij de derde remlicht.
Zal eens navragen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
De spoiler zit aan de buitenkant van de achterruit/klep bevestigd, en scharniert er samen mee omhoog.
De afdichting op de carrosserie is dat rubber, waar de ruit/klep op rust als je ‘m dicht doet.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het komt ook binnen via de achterlicht units.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat was het geval bij ons C-Eendje, Type 1 dus.
Maar ook bij deze, met die heel andere achterlichten?
Berucht was ook de “ontluchting”, achter de achterbumper.
Die is bij ons vervangen, maar of die constructie nog zo is, weet ik niet.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
JW schreef:Dat was een bekend probleem bij de Drieling tot 2014. Ik heb dat ook gehad bij ons C-Eendje.
Maar bij het type 2 zit dat remlicht in de spoiler, daar kan het niet meer de carrosserie in lopen.
Groet,
JW
Ook bij type 2 lekkage via het 3e remlicht. Hemel, hoedenplankje en kofferbak nat. Garage (Eurorepar) waar de C1 jaren geleden gekocht is, heeft dit gratis gerepareerd. Remlicht los en opnieuw monteren met kit.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Hoe loopt dat dan naar binnen, met die spoiler die aan de buitenkant op de ruit gemonteerd is?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Hier een c1 van ca 2jr oud ook de koffer vol water door een lekkend 3e remlicht . een hardnekkig euvel?
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
JW schreef:Hoe loopt dat dan naar binnen, met die spoiler die aan de buitenkant op de ruit gemonteerd is?
Groet,
JW
Is aan de achterkant/binnenkant van de klep open middels een dekseltje. Achterruit, klep en spoiler is één geheel.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
























Totaal aantal Berichten: 5511
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Het is inderdaad derde remlicht die lekt, bij type 1 als type 2
We hebben wel eens gekit, maar beste nieuwe remlicht , als het eenmaal gekit is. Krijg je het niet meer los.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Bij de T1 was dat een bekend euvel.
Toen ik de T2 zag, waarbij het remlicht niet meer in de carrosserie zat maar in de spoiler, dacht ik: da’s mooi opgelost, die ellende is exit.
Maar nee dus, begrijp ik hieruit
Heeft iemand een VIN van een wat oudere T2 voor me?
Dan zal ik kijken of er op Service.Citroen een TSB te vinden is over dit probleem.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Het remlicht en de achterlichten van mijn moeders C1 (2014) heb ik dichtgemaakt met Dekalin 8936.
Dat is kit die goed plakt en dicht, maar niet lijmt en dus ook weer uitneembaar en verwijderbaar is. Perfect spul voor een dergelijk klusje.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)