Ik heb een C5 Aircross die een motorstoring geeft. Bij de garage konden ze er niets mee (behalve als hij daar een dag mocht staan) dus ook zelf maar eens op onderzoek uitgegaan en de ODB uitgelezen.
Er kwam uit: P2176
Ik kan er alleen bijzonder weinig over vinden behalve de gasklep?
Maar je merkt totaal niets, niet tijdens het rijden, niet tijdens stationair draaien.
Code is door de garage verwijderd maar kwam weer terug.
Hebben jullie een idee waar ik het zoeken moet, of is dit echt alleen bij de garage op te lossen?
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd.
Als je me de VIN geeft van jouw C5AC, zal ik voor je kijken of daar op Service.Citroen iets over te vinden is.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Die code wil zeggen dat de gasklep bij het initialiseren een fout heeft met de nulzetting, d.w.z. de stationair regeling.
Het kan zijn dat dat door een elektrisch storing komt, zoals slecht contact waardoor de communicatie met de BSI niet goed verloopt. Maar in veel gevallen is dat een probleem in het gasklephuis. Soms kun je die schoonmaken, maar meestal is het vervangen.
Je zegt garage: Hebben die dit niet kunnen uitlezen met een Diagbox ?
To err is human, not to err is divine.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Bij de Citroendealer liep eerst zijn laptop een paar keer vast en toen was het steeds communicatiefout.
Toen hebben ze de CE verwijderd en dat was het.
Toen de code terugkwam ben ik eerst zelf maar gaan zoeken via ODB en een app. Daar kwam dit uit.
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd.
JW schreef:Als je me de VIN geeft van jouw C5AC, zal ik voor je kijken of daar op Service.Citroen iets over te vinden is.
Groet,
JW
Ik heb hem via PM verstuurd, dank je
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd.
Via je VIN heb ik wat documenten opgezocht.
Ik zie daarin dat er een RP nummer is voor het gasklephuis, maar er zijn geen aanwijzingen dat dit een heel andere gasklep huis is dan wat je er nu in hebt zitten. Dat RP gasklephuis kost € 657,47 bij de dealer.
Bij de THP 180 was dat wel het geval. Daar werd tot eind 2019 een kunststof gasklephuis gemonteerd. Dat bleek te vervormen bij hitte, het is toen vervangen door een alu exemplaar.
Maar zoiets zie ik hier niet.
Desgewenst kan ik je die documenten sturen, geef dan even je mailadres via een PB.
Dan gaan ze naar je onderweg.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dank je!
Ik wil wel eerst wat dingen proberen voor we hals over kop een klep gaan vervangen die misschien wel goed is.
Daarvoor heb ik een paar vragen:
Kan ik de connector schoonmaken zonder dat hij opnieuw ingeleerd moet worden?
Kan ik het gasklephuis smeren zonder dat hij opnieuw ingeleerd moet worden?
Is het inleren zelf te doen? - zoja: wat heb ik nodig?
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd.
Aan het eind van die instructie over het vervangen van de smoorklep is te lezen dat je ‘m moet inleren, met Diagbox.
Ik denk dat dit ook van toepassing is als je ‘m demonteert en er iets mee doet.
Overigens, kun je zien of er bij jou een kunststof gasklephuis gemonteerd is?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
edit mod: aub niet het voorgaande bericht quoten maar de ‘plaats reactie’ knop gebruiken
Ik heb gisteren een poging gedaan hem te zoeken, maar met de plaatjes kwam ik niet echt verder, waar zit ie?
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd.
Dat is #4 op het plaatje van het inlaatspruitstuk dat ik je ook gestuurd heb.
Kun je dat niet vinden?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ik vermoed dat het plastic is.
Ik hoor hem ook ratelen, op 2 verschillende snelheden.
En 1x hoorde ik hem niet meer ratelen en toen kwam er een motorstoring. Die heb ik dan wel weer kunnen clearen, maar hij komt random terug zo lijkt het.
En 2 filmpjes:
https://jumpshare.com/s/dlrWtDWzipRlpprFy9zg
https://jumpshare.com/s/yVVOFeIr98fAcDOCm9Ho
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd.