Dv3 naar DX2?
Kennard
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 24 mei 2025 12:32 PM

Ik heb een goed DV3 blok en DX2 die flink dicht zit. Doel is uiteindelijk een 2100 blok in mijn DS te lepelen.
Nu weet ik dat beide onderblokken gelijk zijn, dus die van het DV3 kan met nieuwe zuigers en bussen dienen voor de uiteindelijke 2100.
De kop van de DV3 is niet bruilbaar, want maten van de kleppen zijn anders van de DX2, dus moet de kop van de DX2 reviseren.
Mijn vraag is hoe het zit met de krusas en de nollenas. Zijn deze uit de DV3 herbruikbaar, of is de nokkenas anders ivm grotere uitslag van de kleppen?

Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43396
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 mei 2025 01:52 PM
  [ # 1 ]

Krukas en nokkenas zijn bruikbaar, drijfstangen ook. Allemaal gelijk. Verder heb je een uitlaatspruitstuk uit twee delen nodig als jouw huidige motor een uitlaatspruitstuk uit 1 deel heeft, maar een DV3 heeft normaal al een 2 delig. Ga je van DV naar Dx dan heb je een andere carburateur nodig, die van een DX2 dus, en de ontsteking van de DX2 heb je ook nodig. Heb je een DV met een enkele Solex carburateur in je auto dan heb je ook een andere steun voor de gasklepbediening nodig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook