Totaal aantal Berichten: 51
- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
De c4 kreeg opeens storingen zoals abs , esp, electronische handrem ,versnellingsbak,STOP,emissiesysteem,verstopte fap.
Bij thuiskomst waren de storingen er merendeel af.Bij starten stond de c4 vast met de handrem,dus manueel ontspannen met haakje voor bestuurderszetel en kon enkel schakelen met flippers tot 3 e (veilige modus dus).Later reed de c4 weer normaal? Ondertussen zekering van 60 A vervangen op batterij en klein rood kabeltje van kleine zekering op bat.was geocsideert en gebroken dus gesoldeerd.Garage heeft maar tijd in juli om uit te lezen en mag er niet blijven op wachten dus zoek ik iemand die hier meer van weet of die mijn c4 eens kan uitlezen zodat ik weet waar te kijken.Heb de topic van Rene Hoekstra gelezen en ben niet alleen hiermee

- Saxo 14sx automaat
Nieuwe batterij geplaatst en nog steeds storingen.
Enkele dagen later zijn de storingen mondjesmaat verdwenen tijdens het rijden .Nu geen storingen meer en handrem werkt terug goed alsook automatisch schakelen.Wss een vochtprobleem geweest en omdat het al dagen droog is alles uitgedroogd?Ik volg het op
Storingen die na een aantal keren starten ( meestal 3 keer) niet terug komen worden terzijde gelegd, d.w.z. niet meer gemeld.
Een grote elektrische storing vindt “de electronica” niet fijn, en die reageert daarop met een groot aantal foutmeldingen die dus voor een groot gedeelte niet meer optreden als je bijvoorbeeld een goede accu monteert. In principe zijn moderne auto’s redelijk goed beveiligd tegen dit soort rariteiten, reden waarom ze met een brakke accu dienst weigeren, maar dat wil niet zeggen dat ze neit kunnen voorkomen.
Als ze allemaal weg zijn dan zou ik toch de C4 in July nog laten uitlezen, zeg maar om zeker te zijn dat er niets achter gebleven is qua foutmeldingen.
Veel plezier met de C4.
To err is human, not to err is divine.

- Saxo 14sx automaat
Citroensmgz bedankt voor uw reactie.
Toen ik net vertrok ging de auto.handrem niet los,dus losgezet met handremknop en had weer 1melding dat de handrem uitstond wat logisch is
2 ABS storing
3driehoek met P erin
4 oranje motortje
De c4 rijd en schakeld automatisch naar 2-3-4-5-6wat hij met de oude batterij niet deed.(enkel flippers tot in 3) veilige modus dus.
Dus als ik een rit van 30km doe zijn de storingen meestal weg bij thuiskomst maar na nachtje rust en opstarten auto zijn ze er weer.Denk om achter de batterij de kabels los te maken en controle op beschadigingen of kabelbreuk.Op u tube vind je soortgelijke storingen door zo’n kabelbreuk daar.
Ik zou hem eerst uitlezen en kijken of alle wielsensoren nog goed zijn: De rij foutmelding lijkt daar wel op: Als de ABS geen goede signalen krijgt, dan weet de parkeerrem niet welke snelheid de auto heeft en dan wil hij niet loskomen. Maar een rare kabelbreuk kan altijd.
Je zou zelfs een simpele EOBD lezer kunnen nemen, daar kun je ook al behoorlijk wat mee zien. ( Nee, geen discussie hier, met een Diagbox kom je dieper in ‘t systeem, maar om simpele fouten te zien en ze te wissen werkt vrijwel alles).
To err is human, not to err is divine.

Totaal aantal Berichten: 10527
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als fouten niet gewist worden blijven ze een tijd lang terugkomen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

- Saxo 14sx automaat
Diagnosticapparaat is besteld en morgen hier dan kan ik zelf storingen uitlezen.

Totaal aantal Berichten: 10527
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.