Beste leden,
Iemand die mij kan vertellen waar de krukassensor van de C4 picasso verstopt zit?
VF7UD6FYC45223463 Is het vinnummer.
Heb vele voorbeelden gezien maar ik vind de motor op google uberhaupt al niet als voorbeeld.
edit: foto motor toegevoegd en krukassensor die ik wil vervangen
Citroen C4 Picasso 2008
@JW, Helaas snap ik dit soort tekeningen nooit. Ik snap dat het op de tekening de Toerentalsensor heet?
Kan jij of iemand mij aan de hand van de foto van mijn motor een indicatie geven waar ik kijken moet? Vliegwiel sorry zegt mij niks.
heb vandaag de krukassensor en de nokkenassensor binnen gekregen de nokkenassensor had ik zo gevonden en ook vervangen. Maar lijkt op de foto dat ik er zelf niet bij ga komen bij de krukassensor?
Citroen C4 Picasso 2008
Vanwaar die vragen?
Je hebt ‘m al eens eerder vervangen, lees ik HIER
En waarom nu opnieuw vervangen?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor

Totaal aantal Berichten: 11868
- Xantia TD SX
Dat gaat zo te zien over een NFU (TU5JP4) blok en niet over een 6FY (EW7A) zoals in de openingspost van dit draadje. Kortom, andere Picasso met andere motor. Wat niet wegneemt dat die sensor ongeveer op dezelfde plek zal zitten, door de kanteling van dat EW7 blok misschien wat dieper achterin de motorruimte. Aanzuigbuisje er even uit pakken en dan eens met een lampje de diepte in, kom je ‘m vast tegen ergens op de scheiding van blok en bak.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@JW, IK heb hem vervangen bij mijn vorige auto Xsara picasso dit (mijn nieuwe auto) is een C4 Picasso. Laat die nou toevallig hetzelfde gezeur geven als de xsara picasso.
@Penny Lane, Ik heb mij rot zitten kijken en zoeken en kom hem echt niet tegen of hij moet verstopt zitten dat je hem niet ziet zitten? Ik heb de nokkenas gevonden boven aan de motor aan de zijkant maar de krukassensor niet te vinden. morgen nog maar eens kijken vandaag was het hier alleen maar regen en regen.
Citroen C4 Picasso 2008
Even voor de handigheid een foto van de zijkant van een soortgelijke motor dus niet de mijne perse.
De sensor die ik groen omcirkelt heb die heb ik al vervangen. Kan het de sensor zijn die ik rood omcirkeld heb dat die het is die ik zoek? of zit ik er naast?
Citroen C4 Picasso 2008
Nee, dat is ‘m niet.
Hij zit een stukje lager, in het koppelingshuis dat tegen de motor geschroefd/gebout zit
En dan vlak boven het vliegwiel, want dáár meet hij het toerental van de motor.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor

Totaal aantal Berichten: 9506
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De sensor die je zoekt staat niet op jouw foto.
Zoals JW al aangeeft zit hij in het koppelingshuis en dan boven de starterkrans op het vliegwiel, die zie je weer wel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Totaal aantal Berichten: 11868
- Xantia TD SX
Als ik me niet vergis is dit (vrijwel) dezelfde soort versnellingsbak als in de C4P van TS. De krukassensor is omcirkeld in rood. Je kijkt vanaf de bestuurderskant tegen de bak op de foto aan, dus rechts op de foto is achterin de motorruimte/richting schutbord. Je moet ‘m dus redelijk diep achterin/onderin de motorruimte zoeken. Hij zit op het koppelingshuis dichtbij het blok. Het kan zijn dat er het een en ander aan koelslangen en bekabeling je zicht erop blokkeert.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ga de handdoek maar in de ring gooien ben ik bang.
Ik heb vernieuwd wat ik wilde vernieuwen op deze sensor na.
Storingen die ik had zijn tot op heden nog niet terug gekomen maar had graag deze ook nog vervangen dan heb ik het hele pakket gehad voor mijn gevoel.
Vervangen:
Olie + filter
Nokkenassensor
Bougies
Bobine
Brandstof in spuiters/verstuivers
En dan nog de koppeling en een gereviseerde versnellingsbak.
Een halve auto vervangen haha.
Citroen C4 Picasso 2008

Totaal aantal Berichten: 10556
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zijn de koppeling en versnellingsbak er af geweest? Dan had je hem gelijk kunnen vervangen. Nu moet je waarschijnlijk de accu en accubak er afhalen net als de luchtfiltertoestand.
Die rood omcirkelde sensor in die foto van je is de temp sensor van de koelvloeistof. Daar moet hij zo’n beetje recht onder zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
@jantje1948, Die zijn door de garage eraf gehaald omdat eerst de koppeling eruit lag. Bij de koppelingset vervangen kwamen ze erachter dat de schakelbak ook verrot was hebben ze ook vervangen. Alleen ik kreeg hem terug met een storing en de melding uit de garage dat de kat defect zou zijn maar daar kon je me doorrijden en dat zou bij de volgende keuring een probleem zijn. Maar ik was er van overtuigt en nog steeds dat de kat het niet was. Kom even niet op de naam van de storing maar ging erom dat het motorlampje ging branden. Storing lijkt in middels verholpen. maar omdat ik straks weer 1600kilometer moet gaan rijden dacht ik, ik vervang die ook meteen even. Maar denk dat ik hem niet zie omdat ik met de gedachten uit ging van een Xsara picasso en niet van een C4 picasso. denk dat die bij deze op een te moeilijke plek zit voor mij dat ik hem niet zie. laat hem in Hongarije wel even door de garage vervangen. Uurloon is daar 15 euro per uur.
Citroen C4 Picasso 2008

Totaal aantal Berichten: 10556
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, dat scheelt wel even!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.