

Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 18-04-2023
- ID/DS ID19B
Update:
Alles nu nagelopen. sabo en veercilinder afgekoppeld. Ik stel vast:
- de veercilinder is soepel
- De stabo is soepel
- de linker halve voortrein loopt voor een groot deel soepel, maar heeft een zwaarder gebied beginnend op ca 1/4 van hoogste stand af tot hoogste stand. Duidelijk waarneembaar maar nog gemakkelijk doorheen te drukken. Dit is in onbelaste toestand, dus dit kan zo maar eens veel duidelijker zijn als er kracht op staat….
Dat laatste zal het dan wel zijn.
Nu strategie bepalen: De boel er uit of het DS-TT versnellingsbak olie concept toepassen….. Wie heeft doorslaggevende ervaring om het laatste niet te doen?
Als reactie op vorige bericht. Het strak zitten is inderdaad niet continu. Het wisselt af inderdaad. Ik zal de lassen even bekijken al is het zicht beperkt met motor on de auto. Wat ik tot nu toe zie is net zprgelijk. Wel een gekke spetterige las. Hebben ze dat in de fabriek gedaan of was er al eens een beun bezig.
Idylla, ID19B de l’annee 1967, Un schnouck comme aucun autre.





























Totaal aantal Berichten: 10556
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat van die lassen is moeilijk te constateren. Ik heb meen ik wel eens gelezen dat je het beter ziet als je de lassen insmeert met een kwastje petroleum.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.


Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 18-04-2023
- ID/DS ID19B
Weet iemand hoe de las er af fabriek uit hoort te zien? Is die klein en netjes of kan die juist ook wat lomp en spetterig zijn? Wie weet is die las al eens versterkt… Het is dan de vraag of dat goed gebeurd is. Eerlijk gezegd verdenk ik de las niet ook omdat dat probleem vaker bij de wat zwaardere Autos schijnt op te treden….. Heb ik gehoord…
Idylla, ID19B de l’annee 1967, Un schnouck comme aucun autre.
Zijn meestal niet de mooiste lassen.
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK





























Totaal aantal Berichten: 10556
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat je dat het beste kunt laten bekijken door een specialist. Of een forumlid bij je in de buurt die daar oog voor heeft. Vergis je niet, ook bi DSsen komt het veelvuldig voor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






























Totaal aantal Berichten: 11869
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wat Jan zegt.
Idylla-le-Schnouck schreef:Eerlijk gezegd verdenk ik de las niet ook omdat dat probleem vaker bij de wat zwaardere Autos schijnt op te treden….. Heb ik gehoord…
Dat zijn van die wijsheden die misschien in de jaren ‘80 nog wel een soort van in de buurt van de werkelijkheid kwamen, maar met het voortschrijden van de leeftijd van D-types komt het uiteindelijk ook bij een tamme ID of DS zeker wel voor dat de ophanging van de halve voortreinen los scheurt en niet ‘alleen maar’ bij de 23 en/of IE-versies.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!


Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 18-04-2023
- ID/DS ID19B
Ok klinkt logisch…
Stel dat het aan de orde zou zijn… aanpak vereist motor eruit toch?
Idylla, ID19B de l’annee 1967, Un schnouck comme aucun autre.


Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 18-04-2023
- ID/DS ID19B
Woont er wellicht een deskundig froumlid in de buurt van hoevekaken die eens mee wil kijken?
Idylla, ID19B de l’annee 1967, Un schnouck comme aucun autre.