vraag: rechts en links zijn identiek denk ik? verschil zit m in de stangen.
Nielsje schreef:Je link werkt niet.
Nu wel.
Wim,
Disciplus Simplex
Het is wel wat onhandig dat het nu in twee topics over hetzelfde onderwerp gaat.
Als je dat onderdeel nieuw nog voor 7 tientjes kan krijgen, dan is dat een koopje.
Ik heb er 4 beschikbaar, twee net gedemonteerde, en twee reserve (die nog behoorlijk strak zijn), maar die zijn dus geen van allen nieuw.
Ik zal proberen vanavond een post te schrijven over de nieuwe set.
Let wel, je moet behalve de set (met verzendkosten), ook nog extra onderdelen kopen (o.a. de handremkabel geleiding is anders).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Inmiddels auto goed uitgelijnd. Maar slingert nog steeds. Ik heb het vermoeden dat de deravi niet inschakelt. Heb een andere ‘plastic bol’ gemonteerd met centrifugaal gewichten, maar nog geen verschil. Iemand een tip waarom de deravi niet inschakelt? Het stuur blijft dus steeds maximaal bekrachtigd denk ik. Wilde het hydraulische gedeelte van de ‘plastic bol’ uitelkaar halen maar weet niet hoe de zuiger er uit moet..

Totaal aantal Berichten: 9520
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De Diravi wordt niet in- en uitgeschakeld. Stilstaand is de bekrachtiging maximaal, hoe hoger de snelheid, hoe minder bekrachtiging. Dat regelt de centrifugaalregelaar, die jij de plastic bol noemt. Is de aandrijfkabel van de regelaar nog heel? En de splitter op de bak?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Het is nog net iets anders: De bekrachtiging is altijd gelijk, maar er zit een compensatie systeem op dat bij hogere snelheden een sterkere tegendruk geeft aan het stuur. Dat voel je als “minder bekrachtiging”.
Die “bol” regelt de tegendruk. In de bol ziteen centrifugaal mechaniek dat aangedreven wordt door een splitter op de versnellingsbak.
Als dat niet werkt, dan heb je bij hogere snelheden een veel te licht sturende CX en dat is niet handig.
Eerste controle: Werkt de aandrijving van de bol ?
To err is human, not to err is divine.