ZWRTW stelt zich voor
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 31 augustus 2016 08:25 PM

Ik heb onlangs een CX Athena gekocht. Ik was al langere tijd regelmatig in dit forum aan het lezen om mijzelf in te lezen in de wereld van CX-en. Nu ik zelf een CX heb, is het tijd om me eens voor te stellen.
Ik ben Wijnand Zwart en voertuigliefhebber. Ik heb in het verleden zijspannen ontworpen, waarvan de Tripteq een serieproduct is. Zelf heb ik ook zo’n zijspancombinatie. Een paar jaar terug heb ik mijn zelfbouw driewieler RDW gekeurd gekregen, en wellicht dat sommigen van jullie die ooit in de Autoweek zijn tegen gekomen. Op deze site kan je het e.e.a. zien en lezen over deze zuinige “auto” (1 op 50) die ik regelmatig gebruik: http://www.wmzprojecten.nl
Verder heb ik een Vespa scooter uit 1960 en ben ook Fiat Panda liefhebber. We hebben een Panda 4x4 uit 1984. Dat is onze lange afstand auto, zomer en winter. Voor de kortere stukken hebben we een Fiat Panda Elettra. Dat is een elektrische Panda (origineel van Fiat) uit 1992. Die elektrische Panda gebruiken we het meest. Ik ben lid van de Fiat Panda club Nederland en ben daar secretatis van. Woon-werkverkeer doe ik meestal met een elektrische (motor-)scooter.
Affijn, een aardig voertuigpark. Tot voor kort had ik een DKW Munga die ik totaal gerestaureerd heb. Na 19 jaar bezit de knoop doorgehakt: de DKW is terug in de “Heimat” en er is een CX gekomen. Voor mij is de CX een hobby-auto die gebruikt gaat worden voor vakantietochten, langere ritten in de zomer en evenementen.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 31 augustus 2016 10:01 PM
  [ # 1 ]

Welkom! Voor de CX kun je op dit forum uitstekend terecht.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 september 2016 01:30 PM
  [ # 2 ]

welkom

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 468
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 17 juli 2025 09:00 PM
  [ # 3 ]

Hoi Wijnand, met veel plezier keek ik op you tube je film over de hydrauliek opstelling. Ik heb problemen met mijn diravi. Ik wil snelheid simuleren op de ‘gele bol’ door de kabel los te maken en met een boor de kabel te simuleren. Aan wat voor toeren moet ik denken? En is te veel toeren een probleem, want die maak je al snel met een boor. Ik heb het gevoel dat mijn stuur altijd maximaal wordt bekrachtigd.  Rechtuit rijden is altijd slingeren nu.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3259
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 juli 2025 06:50 AM
  [ # 4 ]

@pietjan: Dit deel van het forum is eigenlijk alleen maar bedoeld voor mensen die zich aan de andere forumleden willen voorstellen.
Je stelt in het topic Uitlijnen CX al vragen over je Diravi. Om het overzicht te bewaren voor jezelf en anderen, is het handiger om jouw onderwerp zoveel mogelijk bij elkaar te houden.
Wat dat aangaat, wil ik voorstellen dat je een eigen topic in het CX-gedeelte aanmaakt, zodat je alles voor jezelf bij elkaar hebt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook