Totaal aantal Berichten: 6355
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik dacht met de Berlingo op vakantie te moeten omdat mijn nieuwe dagelijkse vervoer pas na de vakantie leek te komen, maar dat blijkt niet te hoeven. Vrijdag kan ik de nieuwe bolide al ophalen. Anyway, ik had wat laatste klusjes voor de Berlingo verzameld om ‘m goed vakantieproof te maken dus dan kan je op je vrije zaterdag net zo goed aan de slag:
De Airco had ik voor het weekend even laten leegzuigen, in een maand tijd bleek er al zo’n 100 gram aan koudemiddel te zijn verdwenen. Na verwijderen van de radiateur was aan de condensor vrij makkelijk te zien hoe dat koudemiddel het ‘gesloten’ systeem had kunnen verlaten.
Nu kon ik ook makkelijk bij het luikje waar de relais achter zitten voor de koelfans. 3 nieuwe, better safe then sorry.
Demonteren van de radiateur en dus aftappen van de koelvloeistof maakte alweer een stap minder in het vervangen van de distributieset. Deze zat er 8 jaar en zo’n 30000km in, maar het mocht wel. De waterpomp lekte toch al wat:
Hier is alles er inmiddels af. Wel makkelijk werken aan zo’n TU5JP4, fijne motor.
Ook nog een olielekkage opgelost, hopelijk de laatste. Achter de stuurbekrachtigingspomp zit een plugje in de kop. Dit zat gewoon los. Met een 1/4” rateltje en een 5mm inbus dopje kon ik ‘m NET vastdraaien. Eigenlijk had er een nieuwe ringetje achter gemogen, maar dat had ik niet in de juiste maat. Maar even in de gaten houden of het dicht blijft.

Totaal aantal Berichten: 6355
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
O ja, morgen de airco weer vullen en op voor de APK! Zou mooi zijn als dat gewoon in 1 keer goed gaat.

Totaal aantal Berichten: 6206
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Dat zal toch wel? Succes morgen!