Totaal aantal Berichten: 5521
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tja en dan ben je 6jaar verder…..
De eend is ondertussen al 3 keer vervoerd:
Hier wachtte ze op de klussen:
20180827_122009 by Gert H, on Flickr
Dat werd het niet, dus ging ze samen met het baasje naar een nieuwe omgeving:
20200127_153449 by Gert H, on Flickr
Helaas, liep de toekomst anders dan gepland en kwam ze gelukkig in een bekende omgeving terecht:
Als de rumoerige periode achter de rug is. Hoop ik aankomende jaar rustig een beginnetje te maken.
Ondertussen heeft de motor gelopen, en het klonkt als een gezonde eend motor! Dat bied perspectieven!
Wordt snel vervolgt? Hoop ik?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 5521
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo….
En dan ook voor hier, een update! En wat voor eentje! ik ben een beetje begonnen aan de eend, wat spulletjes verzameld en erop gezet. Of klaar gezet voor later!
Bagagerek!
Al jaren terug een kofferklep gekocht met een bagagerek erop.. Nu de tijd gehad om op een zondag erop te zetten:
Nu nog kijken wat van kleur? Donker grijs als de spatschermen, of verchromen?
Rechter buitenspiegel
Iets wat ik vanaf het begin wou, een rechterbuitenspiegel. Ik heb een mooie 2dehandse gekocht op Citro-classica. De eend hoeft voor mij niet in concours staat zijn.
Andere stuur
Vanaf het begin vond ik de een spaak stuur niet zo mooi, ik had liever een stuur van een club-uitvoering erin. En eerlijk gezegd dat stuurt fijner.
Andere neus
Ik wil graag de eend beetje naar mijn idee maken, dat houd ook in dat de neus anders wordt. De rosetten maakten plaats voor mistlampen en de grill werd een oudere type grill.
Ook nog een betere linker voorscherm in kleur gevonden. Dat maakt het net beter!
Inmiddels liggen er al nieuwe remmen klaar en ashoesen en een nieuwe benzinepomp met leidingwerk klaar, om gemonteerd te worden..
Dus voorlopig hoef ik mij niet te vervelen, en hopen dat de gang een beetje erin blijft…
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Het eenspakige stuur hoort in een 2CV6 Club. Wat je er nu hebt ingezet is een Spécial-stuur. De 2CV6 Spécial was de goedkopere “budget” (voor zover mogelijk) uitvoering van de Eend.