Ervaringen met 14 inch banden voor de CX
Herbertveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 02 augustus 2025 12:40 AM

Sinds vorig jaar ben ik een blije eigenaar van een CX 25 GTI van 1986.
Nu ben ik nieuwsgierig naar jullie ervaringen met merken/types banden voor deze CX (195/70 R14)

Op mijn Citroën C5 heb ik vorig jaar Austone Athena SP701 banden laten monteren, na zeer slechte ervaringen met Michelin Primacy 4+ (deze waren al snel uitgedroogd en versleten, waarschijnlijk door een slechte productie-serie).
Deze Athena banden zijn fantastisch. Stil, veilig en slijtvast. Ook zijn ze zeer gunstig in prijs.

Ik heb gezien dat dit merk band ook in de maat 195/70 R14 te verkrijgen is (type SP-801).

Mogelijk zijn hier ervaringen mee?

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met de hedentendaagse bandenkeuzes.
Dank alvast!

Hierna heb ik nog wel wat vraagjes, maar dat komt later wel.

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1379

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 03 augustus 2025 11:40 AM
  [ # 1 ]

Voor een GTi heb je een band nodig met H-snelheids index, Michelin maakt die al tijden niet meer tenzij in de MXV die dan in de prijsklasse van de TRX-band zit.
Daarom en omdat ik zeer slechte ervaringen heb met de Michelin Energy’s ben ik al jaren geleden overgestapt naar andere banden merken.
Eerst Uniroyal (2sets gehad)en dat was een verademing tov de Energy’s,later ben ik Falken gaan rijden daar heb ik ook 2 sets van gehad en die waren uitstekend.
Nu rij ik niet veel km meer met de CX en heb ik er MasterSteel onder die ook prima zijn, deze heb ik ook onder de C5 en ben ik erg tevreden van.

Wat voor mij belangrijkst is aan een band is de grip op nat wegdek en dat was bij alle boven vermelde banden inorde en duidelijk beter dan bij de Michelin Engery’s want dat was dramatisch!

Op de Xantia en C5 heb ik ook Nexen gehad en die waren echt top, ook in de winterbanden daar wil ik zelfs geen andere meer voor.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4963

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 augustus 2025 03:37 PM
  [ # 2 ]

Uniroyal Rainexpert heb ik er onder zitten en dat bevalt prima. De volgende keer ga ik voor MXV-P’s. Gewoon omdat het kan Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook