













Totaal aantal Berichten: 1429
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Han S. Ik vroeg me af.
Is het niet zo dat de inhoud van het tankje tussen + en - zoveel is als de inhoud van de remcilinders. Dan zou je theoretisch het waarschuwingslampje zien branden als de blokken en schoenen (echt) aan controle/vervanging toe zijn.
Ga je dan tussentijds bijvullen dan werkt dit systeem niet meer. Voor mij de reden om een dot systeem niet bij te vullen als het peil daalt. Maar misschien is anders?
VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.
Bij mijn Jag gaat het lampje al branden als de vloeistof nog geen centimeter onder de peilrand is gezakt.
We zijn op een maand na bijna een jaar verder met de koppeling en hij werkt nog prima met de krikolie.
Maar dit subforum gaat over de andere merken. Yuri heeft een Saab 96 gekocht, ik had ooit een Saab 99 en heb daar heel fijne herinneringen aan. Veel mee gereden op LPG en een prima auto.
Maar nu denk ik er over om een -hou je vast- om een Rolls Royce te kopen. Ik ben nu 82 jaar en ik moet opschieten en de bankrekening laat het toe.
Het lijkt me heel koel om een keer in je leven zo’n auto te bezitten, dus waarom niet? Of heeft iemand daar een andere mening over?
Ik denk dat de hamvraag is welke Rolls. Ik neem aan dat je een Silver Shadow uit de 70’er of een Silver Spirit uit de jaren 80 tot 2000 bedoeld. Daarna kan ook maar ik zou weg blijven van de “modernere” met alle electronica, want daar vindt je niemand voor als er wat is, zonder je scheel te betalen.
Rollsen voor de Silver Shadow vind ik technisch hopeloos ouderwetsch. ( Starre as, trommelremmen voor een auto van 2ton + etc).
In vergelijking met wat er tegenwoordig verkocht wordt aan 7 zitters SUV’s is een RR niet eens meer “groot” maar het benzineverbruik is legendarisch. Succes met het project.
Neem wel een LHD , komen vaak uit de USA. In een RHD met z’n grote bak lijkt me niet makkelijk manoeuvreren.
To err is human, not to err is divine.














































Totaal aantal Berichten: 43448
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind het een mooi plan Han. Er vanuit gaande dat je voor een Silver Shadow gaat, type I of II, dan zou ik kiezen voor een model van na 1968. Die zijn net ff wat verder uitontwikkeld dan de eerste 65-67 modellen. Qua onderdelen is alles te koop en is ook ontzettend veel zelf te doen, waarbij in bepaalde gevallen het specifieke gereedschap echt noodzaak is. Een remrevisie, het zwakke punt van deze modellen, is vrijwel altijd noodzaak en als je dat laat doen is dat serieus duur. Je kunt het echter prima zelf, zeker als je hydraulische Citroëns kent. Een ding is wel iets waar je rekening mee moet houden: alle onderdelen zijn lomp groot en zwaar, over-engineered zeg maar.
Check vooral op YouTube het kanaal van Classic Obsession. Hij doet alles zelf aan z’n RR. Geweldige vent.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor de reacties en ik ga zeker op youtube kijken en me eerst goed informeren, zodat ik een weloverwogen keus kan maken als ik er een tegenkom.
Maar het lijkt me echt te gek om eens met zo’n koninklijk slagschip rond te banjeren.
En het zal een belastingvrije Shadow moeten worden, want hoewel ik de Cloud mooier vind, is die idd nogal ouderwets in technisch opzicht en waarschijnlijk ook veel duurder.

























Totaal aantal Berichten: 6210
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Tof idee, ik ben benieuwd!


Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 17-01-2014
- BX 19 TZD AUTOMATIC
Ooit in 1974 heb ik een lift gehad in een RR, ik vond het bizar hoe weinig ruimte er was in zo’n grote bak,sommigen noemen dat knus.
Een andere dag in hyde park London werd ik aangesproken door een eigenaresse van een RR met een empty battery voor een jumpstart,ik durfde het niet aan met m’n fiat 850 en vraag me nog steeds af of het iets geworden zou zijn.
Grote bankrekening is wel iets, daar een RR meestal met chauffeur werd bewogen. Oh en ja, er zijn exemplaren zonder verwarming die alleen ‘s zomers of op andere continenten van stal werden gehaald.













Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Ik zeg, gaan voor die Rolls, je leeft maar 1 keer en je kunt je geld niet meenemen je graf in, wel er van genieten.