In AMS las ik dat Osram “Night Breaker LED Vintage H4” op de markt gebracht heeft.
Dat zijn lampen met een kleurtemperatuur van 3000 Kelvin, (zeer) warmwit dus.
Volgens Osram zijn ze meer dan 4 maal zo helder als de gewone H4’s.
En dankzij de meegeleverde adapter passen ze niet alleen in een H4 vatting, maar ook in de oude R2.
De ingebouwde elektronica zorgt ook voor “Constant Brightness” bij spannings veranderingen in het boordnet.
Goedkoop zijn ze niet, een setje kost rond de € 150….....
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Interessant. Ik heb ze voor 120 Euro gevonden.
Deze hebben het koelblok aan de achterkant zitten, dat maakt montage bij sommige koplampen wel erg lastig.
Zie ook de DS-TT film over dit onderwerp:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/241336
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Als je Cibie reflectoren hebt met een fitting die aan de achterkant dicht is passen deze lampen niet vanwege de ventilator. Er zijn ook ledlampen waarbij de ventilator binnen de reflector zit, zie Dstt-filmpje over ledlampen, sowieso even kijken. De daarin getoonde (gele) lampen heb ik zelf ook in gebruik, kosten nu nog geen tientje. Enorme hoeveelheid licht, wel wat meer strooilicht, maar heb al die tijd nog geen knipperende tegenliggers gehad…
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Oeps, zie dat Egbert een stuk sneller typt dan ik….
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Die “koelunit” zit inderdaad aan de achterkant. Dat zou een belemmering kunnen zijn bij de montage.
Maar als ik DIT zo bekijk, heb ik de indruk dat dit op zich maar weinig meer ruimte vraagt naar achteren. De aansluiting die normaal achterop zit, zit daar nu niet, dat gaat via die draadbundel.
De dikte van die koelunit zou in een aantal gevallen nog wel een probleem kunnen zijn.
Van belang is zeker dat dit een legale, niet verblindende vervanging is, dan wel wordt van de oude lampen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor