
























Totaal aantal Berichten: 6524
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Maar de aankondiging ‘geen nieuwe oldtimers erbij’ is goed beschouwd dus oude wijn wijn nieuwe zakken. Het blijft bizar dat de ene auto van 40+ jaar oud straks wel vrijgesteld is en de andere niet, maar dat was al zo dus eigenlijk verandert er weinig voor de liefhebber van oude(re) auto’s.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Komt dus neer op het betalen van een belasting voor het het bezit van een auto. Prima, maar dan voor iedereen, zonder onderscheid te maken in oud, nieuw, elektrisch, camper, etc, gewoon een systeem dat voor op iedereen gelijk is.

























Totaal aantal Berichten: 6524
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het blijft i.m.o. volkomen onzinnig om het bezit te belasten en niet het gebruik. Maar goed, er is in NL nu eenmaal geen koppeling met het onderhoud van de wegen waarover je rijdt, of de uitstoot, en tegen de tijd dat onze vleugellamme overheid een anders stelsel heeft geintroduceerd zijn er toch allang geen brandstofauto’s meer.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Gebruik belasten is inderdaad een veel eerlijker systeem, heeft ook mijn voorkeur, gewoon zoiets simpels als in de brandstof verwerken. Maar ja, net wat je zegt, de regering heeft het druk met onderling ruzie maken over simpele zaken.