Een schuifdak is voor mij een eerste levensbehoefte. Altijd open rijden en s’winters de verwarming op de voetjes. Nooit een wagen zonder. Overigens niet in de volle zon, dus vaak de kantelstand. ( vermeulen / hollandia ) is inmiddels webasto geworden, maar de inbouwers zijn er niet veel meer. En de beste zit in nijmegen.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

Totaal aantal Berichten: 6363
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik had nog een bijna volle kan Mannol MTF-4 en die heeft de juiste spec voor deze bak dus die is er ook nog in gegaan. Ik heb er ook nog 13ML Liqui Moly MOS2 additief bij gedaan, ik heb daar inmiddels goede ervaringen mee. Hij schakelt in ieder geval duidelijk minder hakerig en ik hoop dat de aftapplug nu ook niet meer vettig wordt van de zwetende bakolie.
De vorige eigenaar had ook de fan met visco verwijderd in een zoektocht naar meer PK’s. Dat is een veel toegepaste modificatie bij deze auto’s, maar ik heb het in dit geval liever zoals het origineel bedoeld is. Ik ruil graag een paar PK’s voor wat extra koelvermogen. Ik had op de sloop al een ventilatorblad gekocht met boutjes en uit de Mahle Behr Premium lijn had ik een visco besteld (Made in Germany). Van de dealer kwam een nieuwe ventilatormantel, maar die lijkt te breed. Dat is vreemd, want de radiator waar hij tussen moet vallen is nog de originele. Nu is het ding Made in the USA en komt daar wel meer rommel vandaan dus ik moet nog even uitvogelen wat daar aan de hand is.
De volgende stap is het vervangen van vergane rubbers in de stoelrails (waardoor de stoel nu een paar mm naar voren en naar achteren kan bewegen, heel hinderlijk) en het vervangen van de deurgrepen aan de buitenkant. Daar zit namelijk een rubber omheen dat aan het desintegreren is en dat zie je elke keer als je de deur open doet, niet te doen. De spullen liggen in ieder geval al klaar, nu weer wat tijd vinden.