Van de pignon (nr 5 op de foto) is de lager kapot, en wilde deze vervangen bij een Doe Het Zelf garage.
Als test had ik in een reserve subframe gekeken hoe ik deze eruit kon halen.
Al draaiende kwam deze met gemak er uit. Ook bij de Doe Het Zelf Garage hetzelfde verhaal.
Maar er een terug plaatsen lukt mij totaal niet. Zowel in de GSA als het reserve subframe.
Als ik er aan draai, voel ik dat deze aangrijpt, maar gaat er vervolgens niet diep genoeg in.
En het lager is dan nog zichtbaar. Heb letterlijk van alles geprobeerd, ook met een monteur daar.
Zelfs de oude terug plaatsen ging ook niet.
Zie ik wellicht iets over het hoofd? Ik heb het geprobeerd met een new old stock van het clubmagazijn. En de reserve die uit het subframe komt.
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 9583
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik vermoed dat het verjongde einde van de as niet recht voor het onderste lager (4) komt, waardoor het daar tegen stuit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Als je tandheugel verdraaid is, dan kan de pignon er niet in. even met 1 man de pignon frotten en de ander de tandheugel een beetje manipuleren.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Inderdaad, de tandheugel was iets verdraaid.
Ik ben gisteravond aan het oefenen geweest op de reserve subframe.
Om deze er diep genoeg in te krijgen gebruikte ik een lijmtang op het einde van de as van de pignon en op het subframe door deze stevig aan te draaien ging het lager gedeelte er in.
Bij de Doe Het Zelf garage ging ook op die manier de pignon er in mum van tijd in.
Eindelijk zijn de trillingen in het stuur weg.
Bedankt voor jullie reacties!
► Instagram •
Wél verdraaid ! Er zit een mini keerring in het ovalen plaatje hé , die even vernieuwen indien vindbaar.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Die had ik ook gezien. Maar geen flauw idee hoe deze er uit te halen is.
► Instagram •
Áls je er een kunt vinden , dus eerst zoeken , uit drukken met een klein dopje. (piece of cake) Meestal kom je met een lager met een goede rubber stofring er in al een heel eind. en lekker met een klodder vet monteren.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

