Poetsbrug/Schaarbrug ervaringen
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 29 oktober 2025 12:15 PM

Hallo allemaal,

Ik zit te kijken naar een mobiele poetsbrug of dergelijk, voor kleine werkzaamheden aan de onderkant van de auto, zoals uitlaat, oliefilter etc, alsmede ophanging etc. Ik zit maar te kloten op de grond, met pootjes en blokjes en krikjes. Een gedoe waar ik eens vanaf wil. Ik heb al eens zitten kijken naar OreikO, maar dat is alweer lang geleden. Ik heb beperkte hoogte in mn garage (2m30), en bij mooi weer zou het handig zijn om het geheel naar buiten te verplaatsen.

Iemand ervaringen met een bepaald merk/type?

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2019

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9583
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2025 12:19 PM
  [ # 1 ]

Lees hier maar even verder. https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2096753/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ansarin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-06-2021

Gepost: 29 oktober 2025 07:58 PM
  [ # 2 ]

Met m’n DS laatst het flexibele deel van de uitlaat vernieuwd. Dat deed ik op een schaarbrug zoals die in de link als eerste genoemd wordt. Het is niet alles. Mede door het gewicht dat vooral aan de voorkant zit van de auto komt het niet erg gunstig uit om dat klusje te doen. Ik hing tegen de schuine kokers en cilinder aan. En gleed ook weg enz.
Misschien dat die als tweede genoemd wordt gunstiger is. Wel een gedoetje.
Groet.

Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43517
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 29 oktober 2025 08:07 PM
  [ # 3 ]

Ik heb dat tweede model. Daar zet ik van alles op, van klein tot groot en van licht tot zwaar. Zelfs een BMW van 1900 kg gaat echt perfect en super stabiel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 438
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 29 oktober 2025 08:21 PM
  [ # 4 ]

Ik heb er een die ook lijkt op de tweede.
Merk Twinbusch, 3500 kg.
Daar zit ook een soort overbrenging waardoor bij weinig hefhoogte meteen wat meer kracht beschikbaar is zodat ie ook een DS vanuit laagste stand makkelijk lift.
En een wielset ok ‘m te verplaatsen (kan soms makkelijk zijn).

Werkt inderdaad erg prettig!

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 30 oktober 2025 01:36 PM
  [ # 5 ]

Dank allemaal! Goede tips. Zijn niet goedkoop zie ik al. Maar kwaliteit heeft z’n prijs!

Waterman, kun je jouw merk/type laten weten? En, zou de DS in laagste stand rusten op de brug, en dus zou ik er een paar blokjes op moeten leggen elke keer?

Dank,
Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2019

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9583
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2025 02:02 PM
  [ # 6 ]

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2133533/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43517
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 30 oktober 2025 02:36 PM
  [ # 7 ]
Hilko Schmitt schreef:

Dank allemaal! Goede tips. Zijn niet goedkoop zie ik al. Maar kwaliteit heeft z’n prijs!

Waterman, kun je jouw merk/type laten weten? En, zou de DS in laagste stand rusten op de brug, en dus zou ik er een paar blokjes op moeten leggen elke keer?

Dank,
Hilko

Ik heb deze brug:

https://hebebuehnen-kroemer.de/scherenhebebuehne-mobil-einsteigerbuehne-fulda-reifenwechsel.html

Je krijgt daar 4 blokken bij. Die leg je op de brug en daar kan je de auto op laten zakken. Een DS zal in de laagste stand waarschijnlijk net de rijplaten raken, ik zou daarom die blokjes er tussen leggen.

O ja, wat nog een groot voordeel van Krömer is: ze leveren alle losse onderdelen voor hun bruggen. Check hun website maar eens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook