Ja, wat is betrouwbaar? Met een THP kom je denk ik best de winter door. De problemen die ze wel geven zijn vaak minder accuut van aard: rekkende kettingen, olieverbruik, verbrande kleppen. Strand je niet mee, maar op de middenlange termijn gaat een auto er wel toto van.
Maak het anders eens concreet met een paar voorbeelden? Pakken wij alvast de cola en nootjes.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43546
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Als zo’n ding goed in storing gaat rijdt het echt voor geen meter. Dan kruip je de winter door.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15794
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
Ik denk dat ik wel genoeg weet
Het is ook niet dat ik op stel en sprong een ander reservehok moet, maar iets dat wat comfortabeler is dan de cabrio of de Trax is in de winter ook wel lekker.
bibberkip schreef:De verkoper ziet je aankomen , na de proefrit: mogen we nu een inwendig onderzoek doen?
Niks mis mee als je (vooraf) duidelijk afspraken maakt, de verkoper wil iets verkopen en van een THP willen ze graag af, als de verkoper gaat sputteren, dan weet je genoeg, lekker laten staan. Een cilinder inspectie bij een THP kost je nog geen 10 minuten op straat, met een duel camera endoscoop van 5 a 6 tientjes van Amazon.
Verder wat Waterman zegt, met een beetje onderzoek kun je in de buurt komen van een goede, maar het blijft een gok, persoonlijk zeg ik tegen een leek, blijf uit de buurt van een THP. Nogmaals een cilinder inspectie en je weet of de motor gezond is, geen verticale krassen of (deels) glad gepolijste plekken in de cilinderwand, dan zou ik het aandurven.

