Totaal aantal Berichten: 26
- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Goedemiddag allemaal,
Ik heb vorige week een Xsara Picasso ‘09 op de kop kunnen tikken. Ik ben dus weer (deels) terug in Citro-land.
Nu wil ik eigenlijk de CD-wisselaar poort van reeds bestaande RD3 radio gaan gebruiken voor een carkit/streaming audio.Nu begrijp ik na het doorspitten van o.a. dit forum dat je dan de CD wisselaar poort moet vrijschakelen m.b.v. de Lexia.
Ik ben daarop naar de Citroendealer in Emmeloord gegaan en die rekenen €134,00 ex BTW.Dat vind ik een ridicuul bedrag!
#Durf te vragen:
Is er iemand op dit forum die -omgeving Lelystad/Dronten- een Lexia heeft en tegen vergoeding van een goede fles wijs de poort kan/wil vrijschakelen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.
€134,00 ex BTW is tegenwoordig zo een beetje standaard uurloon van een dealer, afgezien daarvan denk ik dat de dealer zich indekt dat het tegen kan zitten. Ik heb dit vaak gedaan, soms ben je zo klaar, maar ben ook weleens een hele avond bezig geweest, vooral Picasso’s zijn lastig is mijn ervaring.
Totaal aantal Berichten: 26
- C5 2.2 HDi Break Exclusive automaat
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
Wat maakt het dan specifiek lastig bij een een Picasso?
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos.
Citroënnetje01 schreef:Wat maakt het dan specifiek lastig bij een een Picasso?
De procedure is niet hetzelfde voor elke auto, de schermen en opties kunnen zelfs bij hetzelfde type auto verschillen, dat maakt het lastig. Als ik mij niet vergis, heb ik een Picasso altijd “gefopt” als een Peugeot, om het voor elkaar te krijgen.