8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
Panhard Dyna Z1 Tout Alu 1955 - Het bouwpakket
Gepost: 12 oktober 2025 07:33 PM
  [ # 106 ]

Dat is een stukje golfkarton, Jan, de fan zit er achter. Ik twijfel nog of ik een soort frame met gaas tussen de beplating zal zetten. Enerzijds om te voorkomen dat er vingers of roadkill worden gehakt door het niet voor niets zo genoemde ‘slagersmes’. Anderzijds om de nogal slap gemonteerde onderplaat te verbinden met de bodemplaat, zodat het geheel van de behuizing wat stabieler wordt bij draaiende motor.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10725
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 oktober 2025 06:54 PM
  [ # 107 ]

Wel apart dat er geen rooster voor zit zoals bij de eend.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 14 oktober 2025 11:28 AM
  [ # 108 ]

Met de bumper en de keienvanger er op blijft er niet zo heel veel ruimte meer over, maar toch…

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2025 03:25 PM
  [ # 109 ]

Voor we andermans topic teveel vervuilen kopieer ik de opmerking van Jan even naar hier.

jantje1948 schreef:
graddus schreef:

Ik zou eens moeten meten, maar aangezien het bij de Panhard natuurlijk maar 2 cilinders zijn, gaat het natuurlijk vooral om de optelsom van de twee voorpijpen die in het Y-stuk bij elkaar komen. Dat Y-stuk is 1,5 inch waar het 1 geworden is (als ik het mij goed herinner).

Een 1,5 inch pijp heeft een 2,25 keer groter doorstroomoppervlak dan een 1 inch pijp.

Ik kom niet van 1 duim, Jan, de standaard uitlaat van een Z1 is 1,5 duim, de uitlaat die ik er nu om te proberen onder gebeund heb is 1 en driekwart duim.

Dit is wat ik in mei zelf had gemaakt uit RVS, maar dat maakt een enorm blikkerige teringherrie…

Nu hangt er tijdelijk dit onder en dat klinkt al wat beter (is een sportuitlaat voor een classic Mini, dus heel stil zijn die natuurlijk ook niet).

Overigens was de RVS uitlaat ook in 1 en driekwart duim, omdat je simpelweg geen dempers in een kleinere maat kunt krijgen.

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43579
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 24 november 2025 06:11 PM
  [ # 111 ]

Sowieso klinkt een RVS uitlaat een stukje blikkeriger dan een normale “mild steel”. Geen idee waarom, maar ik heb dat bij de DS ook vaak meegemaakt. Jouw auto klinkt een beetje zoals die DB-sportwagetjes met een Panhard motor die we in Angouleme wel tegen zijn gekomen. Zo’n 2 pitter heeft natuurlijk een geheel eigen geluid maar zoals het nu klinkt, dat kan beter.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10725
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 november 2025 07:31 PM
  [ # 112 ]

Over m’n stereo klinkt het prima. Ik hoor niets blikkerigs.
Klinkt wel iets explosiever dan wat ik van een eend gewend ben.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 25 november 2025 12:59 PM
  [ # 113 ]

Misschien omdat het motortje op zich al wat explosiever klinkt dan die van een eend. Behalve dat het allebei tweecilinder boxermotortjes zijn houden de overeenkomsten wel op…

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook