Totaal aantal Berichten: 532
- Xantia 2.0-8V-89kW-VSX-Automatik-ZF4HP14-HydractivII
Mooi dat de auto weer loopt. Staan er veel km`s op de klok ? Dan is speling in het differentieel mede een mogelijke oorzaak,maar daarmee is het nog niet gezegd dat het aan vervangen toe is.
De km historie is onvolledig, 3-4 ton zou mij niet verbazen. Overigens is fijn dat het onderstel rammelvrij is en weinig olieverbruik.
Na 1,5 jaar in mijn bezit is er een voorkeuring Apk uitgevoerd. Eerst het goede nieuws. De dragende delen van de carrosserie zijn goed. Mijn vermoeden is daarmee bevestigd. Er moet wel e.e.a gebeuren. Schokbrekers voor, veerpoot linksvoor, uitlijnen vooras, remblokken achter, gebroken veer achter vervangen. Sommige onderdelen moeten uit Duitsland komen. Kost wel weer wat, maar Freude am Fahren is kan dan weer doorgaan!
Bij aankoop eind 2023 was de metallic lak vooral op het dak en de achterklep slecht. Ik durfde het toen niet aan om zelf te spuiten. Laten vlakmaken en spuiten zou een veelvoud van de aanschafprijs zijn geweest. Ik kocht als tussenoplossing voor €20 een blik beige verf van de Gamma. De kleur komt heel dicht in de buurt. Ik ben nu bezig oneffenheden met fijn schuurpapier weg te werken en daarna te polijsten met Commandant4. Dat gaat verrassend goed.
Totaal aantal Berichten: 6230
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Eh… Je bent je bewust van het feit dat een goede E28 behoorlijk wat waarde heeft?
Haha, je zegt het heel netjes….Nee, ik ben mijn E28 niet aan het verprutsen. Mijn verfwerk kan altijd weer ongedaan worden gemaakt. Overigens heb ik alleen het dak, kofferdeksel, de bovenste helften van de flanken en onder de achterbumper geverfd. Ik heb zelfs complimenten gekregen voor deze “two tone” compositie… Natuurlijk hij wordt zo niet meer waard. Het is een overlever met patina en veel kilometers. Technisch is hij niet slecht, op de automaat na die ik heb laten reviseren. Dat laaste was duurder dan de aankoopprijs. Intussen heb ik er veel plezier van.
Sja , als je eenmaal begint met schilderen dan is stoppen meestal als het blik leeg is….
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Wat nog goed was ben ik vooralsnog vanaf gebleven. Positief gezegd: “In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister”