Wát een werk! Knap dat je dat allemaal zelf kunt, mooie sleutel ruimte ook.
Totaal aantal Berichten: 1391
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
De auto heeft een zwart lederen interieur met elektrisch bediende zetels.
Die zetels zijn gezien de km stand in redelijke staat, zeker niet super maar ook niet echt slecht.
Nu kreeg ik een tijdtje terug een zwart lederen break interieur aangeboden voor erg weinig, en dit is duidelijk mooier maar helaas zijn de zetels handbediend.
Het interieur zit er ondertussen in, er was enkel een probleem om de stoel airbag van de passagier aan te sluiten.
Dit was namelijk een ander elektrisch systeem en gewoon aansluiten ging dus niet (het interieur kwam uit een 2005) dus heb ik de kabelboom van de originele stoel overgebouwd.
De dorpelbekleding en de kofferklep bekleding/ alu spaakvelgen met frisse banden en de laatste resterende dingetjes zijn gemonteerd.
Verder is de wagen grondig gepoetst (wat erg nodig was)
Vorige vrijdag heeft deze C5 zijn technische keuring met vlag en wimpel doorstaan en is dus zonder enige opmerking goed gekeurd, met het commentaar van de inspecteur dat de wagen wel heel grondig is aangepakt en dat hij geen technische gebreken heeft kunnen vast stellen.
Zaterdag avond had ik er voor het eerst in gereden (met garage kenteken) en het is onvoorstelbaar hoe goed die wagen rijd, de km stand laat zich in geen geval merken en het vermogen is zeker nog aanwezig.
Ondertussen staat de wagen sinds maandag morgen op het kenteken van de Xantia geregistreerd en met 378000km op de teller gaan we zeker voor 450000km of het magische half miljoen.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1391
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Afgelopen woensdag was het tijd voor de jaarlijkse technische keuring, de 1ste maal na de import keuring vorig jaar.
Je kan terug lezen in dit topic hoe ik de auto aangepakt had, ondertussen is er een kleine 5000km gereden afgelopen jaar.
De auto heeft het voortreffelijk gedaan afgelopen jaar en ik had ook geen reden te denken dat er iets was dat moest aangepakt worden dus ben ik gewoon zonder nazicht naar de keuring gereden en is de auto gekeurd zonder enige opmerking.
De inspecteur aan het onthaal vond de km stand wel extreem hoog, zijn reactie vol ongeloof was best grappig.
Maar spijtig genoeg is er sinds kort een probleem met de kleppen van de verwarming die altijd prima hebben gewerkt, rechts blaast nog enkel koud…
Zou het kunnen dat de regelmotor rechts stuk is?
Ik hoor de motor namelijk enkel links, kan dit vastgesteld worden met Lexia?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Met de Lexia kun je dat inderdaad analyseren.
Daarmee kun je alles afzonderlijk bedienen, dan blijkt wel wat er niet goed gaat.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()

