[Hallo 2cv-ers
Jullie zullen wel denken waar zeurt hij over RESONANTIE in een eend dat hoort er bij.
Maar het is zo dat ik nu iets hoor resoneren wanneer ik schakel bij het opkomen van de koppeling en wanneer ik het gas los laat dit was volgens mij nooit zo aanwezig en ik kan er niet een vinger opleggen, alles lijkt mij goed vast te zitten
Hopelijk herkent iemand dit ergernisje en weet een oplossing
gaat over een 2cv6 uit 1980
Gr Ben
hallo 2cv ers
Niemand die dit serieus neemt????
Gr Ben
Totaal aantal Berichten: 43607
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Wat een vreemde opmerking.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Sorry Waterman, vat het niet verkeerd, maar ik had wel een suggestie verwacht.
Gr Ben
Totaal aantal Berichten: 43607
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Het is ook eigenlijk niet mogelijk om zo’n klacht vanaf een computer te beoordelen en daarom blijven reacties waarschijnlijk uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En als het optreed als je de koppeling op laat komen of het gas loslaat dan lijkt me dat te liggen aan het feit dat de motor meer kantelt bij die acties dan verwacht. Komt de uitlaat ergens tegen aan ? Motorsteunen matig tot slecht. ?
Geluid alleen hoorbaar als je rijdt, of ook als je van stilstand vertrekt ? Ja, dan kun je de handrem aantrekken, iemand de koppeling langzaam laten opkomen en luisteren in de motorruimte.
Succes, maar zoals Waterman zegt: Analyse is moeilijk met beperkte gegevens.
To err is human, not to err is divine.
Het kan van alles zijn en dan is de geoefende blik / gehoor van de oudere monteur handig. Je zou aan een vette plaat kunnen denken .
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

