Het deurslot mechaniek..
Norsk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 30-08-2025

Gepost: 23 december 2025 10:38 AM

Hier in Noorwegen is het lastig zoeken naar een deurslot mechaniek.
Dit voor een ZX 1.4 uit 1997
In Nederland kan ik dit voor 28 euro bij Bart Ebben bestellen, maar het versturen is 65 euro.
De vraag is of iemand een origineel onderdeelnummer er van is?
Misschien is het zelfde in een Peugeot gebruikt
Linker portier
Het gaat dus niet om de elektrische deurvergrendeling of een slot cylinder, maar om het mechanisme wat de deur vast houdt.
Wie heeft raad?

De deur wil niet met koude sluiten, dat rijdt wat raar.
Mocht het mechanisme van de rechter kant omgezet kunnen worden naar links hoor ik het graag.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
Gepost: 23 december 2025 11:06 AM
  [ # 1 ]

Is het een 3- of 5-deurs? Die hebben verschillende deurvergrendelingen.

En links en rechts zijn verschillend.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993, Peugeot 309 1.4 Bestline 1992
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive 2009

Profiel  
 
Norsk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 30-08-2025

Gepost: 23 december 2025 11:13 AM
  [ # 2 ]

Het gaat om het linker voorportier van een 5 deurs,
Geen station
VF7N2L90000L91446 1997 zx 1.4

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
Gepost: 23 december 2025 11:14 AM
  [ # 3 ]
Norsk schreef:

In Nederland kan ik dit voor 28 euro bij Bart Ebben bestellen.

Je bedoelt deze? https://bartebben.nl/catalog/product/view/id/565215/s/A1-met-CV-motor-BE-1000014264/category/3791/

Daarvan is het onderdeelnummer 96056002.

 

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993, Peugeot 309 1.4 Bestline 1992
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive 2009

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
Gepost: 23 december 2025 11:17 AM
  [ # 4 ]

Het niet willen vergrendelen van een deur hoeft niet aan het slotmechanisme te liggen.

Recent iets soortgelijks gehad met de P309, waarmee ik mij nu vervoer.

De oorzaak ligt in de deurgreep, aan de achterzijde daarvan zit een hefboom.
Die blijft staan in de stand van het openen van de deur.

Remedie: zorgen dat deze weer soepel kan bewegen. Dus deurpaneel eraf en smeren met WD40 o.i.d.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993, Peugeot 309 1.4 Bestline 1992
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive 2009

Profiel  
 
Norsk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 30-08-2025

Gepost: 23 december 2025 11:21 AM
  [ # 5 ]
René Jongejan schreef:

Het niet willen vergrendelen van een deur hoeft niet aan het slotmechanisme te liggen.

Recent iets soortgelijks gehad met de P309, waarmee ik mij nu vervoer.

De oorzaak ligt aan de deurgreep, aan de achterzijde daarvan zit een hefboom.
Die blijft staan in de stand van het openen van de deur.

Remedie: zorgen dat deze weer soepel kan bewegen. Dus deurpaneel eraf en smeren met WD40 o.i.d.

Dat kunnen we ook nog proberen, bij -9 zoals vannacht wil dat niet echt lekker gaan en de sloten zijn volledig bevroren

Het vasthoud palletje wil niet blijven staan, dat dus.
Alvast bedankt voor het nummer en de tips

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
Gepost: 23 december 2025 11:24 AM
  [ # 6 ]

https://www.devosautodemontage.nl/?search_type=article_number&post_type=product&s=96056002&stock_part=Deurslot Mechaniek 4Deurs links-voor

Even hele link kopiëren en in de browserbalk plakken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993, Peugeot 309 1.4 Bestline 1992
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive 2009

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook