Wie heeft er tips.ik ben begonnen de centrale deurvergendeling te maken die het sinds aanschaf enkele maanden geleden niet deed. Had ook geen AB sleutel dus dat was al lastig. De IR modelule boven in planfond vervangen voor een radiografische (denk ik) 433MHZ stond erop. Het werkt nog niet omdat ik moet uitzoeken welk draadje in de deur bij welk draadje op de nieuwe motoren past, maar denk dat dat wel gaat lukken(hoop ik). Maar nu merkte ik dat de plafonniere lamp van de voiture bleef branden ook na afsluiten portier. Heb natuurlijk zitten rommelen met slot en vergrendeling en waarschijnlijk iets versteld.Ook merkte ik dat de indicatie voor portieren open/dicht op het dashbord niets meer aangaf. Nou niet blij mee natuurlijk.Ik dacht ik ga eerst maar eens vragen hier op het forum.Voordat ik de boel vererger.Accu klem los en achter de computer gegaan.Mijn vragen:
Ik ging ervanuit dat de Centrale deurvergrendeling negatief gestuurd is bij de CX klopt dit? of foute aanname?
Zit er een schakelaar in het deurslot voor de indicatie op het dashbord en heeft deze invloed op de uitschakeling van de plafonniere?Of werkt dit anders? Zit er nog ergens een relais of iets verborgen voor de deurvergrendeling of is dit niet zo?
De kleine groene lampjes in de deur zijn die standaard bij type 2 of is dat aftermarket?
Zo een heleboel vragen dus; alle tips zijn verder welkom !!
Totaal aantal Berichten: 127
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Ik doe een kleine inbreng. Het groen lampje in de deur is origineel, een eerste serie heeft het ook. Bij mij gaat dit lampje aan bij afsluiten op voorwaarde dat alles meewerkte dus afgesloten is.
Totaal aantal Berichten: 9657
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
Nanno schreef:Zit er een schakelaar in het deurslot voor de indicatie op het dashbord en heeft deze invloed op de uitschakeling van de plafonniere?
Ja en nee.
Het contact voor de melding in de tellerpartij zit inderdaad in het deurslot.
De binnenverlichting wordt geschakeld door een contact naar massa in de A-stijl.
Maar heb je het elektrisch schema?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993, Peugeot 309 1.4 Bestline 1992
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive 2009
Ja heb een vraagbaak met het elec.schema en heb daarop de kiekert en de deursloten met motoren gevonden. Zie dat er een centrale deurvergrendelings modulator in zit? geen idee wat die doet maar die zit waarschijnlijk in de middenconsole want als ik de nieuwe unit aan of uit doe hoor ik daar iets klikken/zoemen.
Heb inmiddels de plafonniere weer normaal (schakelaar in deurstijl gevonden ) alleen nog geen indicatie meer op het dashbord dus dat zit in het slot waarschijnlijk (zekering of i.d.stuk gegaan missschien kan ook nog?) dacht dat ik gewoon de motoren kon wisselen en dan hoppa zou die het doen maar er is kennelijk meer aan de hand merk ik al. Die modulatior kan ook stuk zijn natuurlijk is dit een soort relais station?
Heb de oude motor getest direct aan de accu en deze doet het soms nog, zou het kunnen dat door het slot contact de boel het niet doet? en het slot openen is dat nog speciaal of i.d. dat ik geen wegspringende veren ect. krijg?
Dank trouwens voor jullie reactie Andras en Rene! ik speur verder!
Updateje, laptop op schoot in de CX
Inmiddels gemerkt dat als ik met de nieuwe afstandsbediening open of dicht druk de plafonniere even aan en uit gaat: dat klopt; neem ik aan.
Nu de deur motoren nog aan en uit.
En de precieze plek van de modulator zou ik graag weten misschien iemand ervaring?
slot nog niet geopend ga ik na de boterhammen naar kijken!
András schreef:Ik doe een kleine inbreng. Het groen lampje in de deur is origineel, een eerste serie heeft het ook. Bij mij gaat dit lampje aan bij afsluiten op voorwaarde dat alles meewerkte dus afgesloten is.
Bij mij zit het groene lampje ook in de deurkaart verwerkt, centraal vergrendeling werkt keurig zoals het bedoeld is maar had hem nog nooit zien branden. Laatst de deurkaart verwisseld voor een exemplaar zonder scheuren, bleek er dus helemaal geen lampje in het armatuur te zitten. Gek genoeg ook geen bedrading aanwezig in het portier wat het aan zou kunnen sturen. Zou hier ook weer verschil in zitten? Kabelboom zag er nog keurig ingetaped en onverknipt uit. heb dan wel een serie 1 van 82.
Nanno schreef:Updateje, laptop op schoot in de CX
Inmiddels gemerkt dat als ik met de nieuwe afstandsbediening open of dicht druk de plafonniere even aan en uit gaat: dat klopt; neem ik aan.
Nu de deur motoren nog aan en uit.En de precieze plek van de modulator zou ik graag weten misschien iemand ervaring?
slot nog niet geopend ga ik na de boterhammen naar kijken!
volgens mij zit die regelmodule vlak voor de versnellingspook. als je de zijkant eraf hebt rechts zit die dacht ik vrijwel direct onder de schakelaar voor je hoogteregeling.