2 van de 2
 < Vorige 1 2

Group buy Quaife LSD’s
zwrtw
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 304

Gepost: 05 maart 2026 08:43 AM
  [ # 16 ]

@sans-pareil: de copy sluiting van het clubblad is volgens mij op half maart. Waarschijnlijk zal het clubblad dan eind April bij de leden liggen.

Ik zit bij het groepje vrijwilligers die het club-magazijn draaiende houdt. Voor zover ik weet is het LSD-onderwerp niet besproken. Maar als ik het zelf inschat heeft het club-magazijn geen interesse.
Als ik erom denk zal ik het a.s. zaterdag even in de groep gooien. Als er toch interesse is, dan zal ik dat laten weten.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7109

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 maart 2026 03:31 PM
  [ # 17 ]

Heel fijn. Ik denk ook niet echt dat het helemaal te rechtvaardigen is om zoiets in het club magazijn op te nemen. Het is niet bepaald een onderdeel wat stuk gaat en van de vanilla CX’en zijn het eigenlijk gti turbo rijders de enige potentieel geintereseerden. Ik heb wel het volgende tekstje even in elkaar gedraaid. Zal ik dat dan maar gewoon mailen naar de redactie?

Oproepgezamenlijke bestelling Quaife sperdifferentieel voor Citroën CX

Enkele CX
-liefhebbers zijn bezig met het organiseren van een gezamenlijke bestelling van Quaife ATB sperdifferentielen voor de handgeschakelde CX-versnellingsbakDeze differentiëlen zijn een directe vervanger voor het originele differentieel.

Een Quaife-LSD verbetert de tractie en stabiliteit bij acceleratie en kan bovendien de levensduur van de versnellingsbak vergrotenOok bij een standaard CX GTi Turbo is het verschil duidelijk merkbaar.

De prijs hangt af van het aantal bestelde exemplarenVanaf 5 stuks wil Quaife een serie producerenwaarbij de prijs verder daalt bij grotere aantallenMomenteel zijn er al enkele geïnteresseerden.

Geïnteresseerden kunnen zich melden of de voortgang volgen in het volgende forumtopic:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/244345/

Quaife link:
https://shop.quaife.co.uk/shop/atb-differentials/quaife-citroen-cx-atb-helical-lsd-differential/ 

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein (niet verifierbaar)
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

zwrtw
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 304

Gepost: 05 maart 2026 05:38 PM
  [ # 18 ]

Ja, lijkt me prima! Heb je het mailadres? Indien nee, dan kan je me een PB sturen. Dan snor ik het adres even op.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7109

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 maart 2026 06:10 PM
  [ # 19 ]

Gevonden, mail verstuurd. Hopelijk wordt het opgenomen in ‘t volgende club blad. Nu Duitsland en Belgie nog.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein (niet verifierbaar)
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook