Interessant topic en ik heb het nog eens doorgelezen.
Het begon over Wheeler dealers en daar schoot me iets te binnen: die Edd China werd geroemd als een meester monteur, maar hij had een keer een Messerschmid driewielertje en daar zou hij een nieuw dak op zetten.
Is heel zeldzaam en van kunststof en dat moet pas worden gemaakt. Dus zette deze super monteur er een decoupeerzaag op en dat resulteerde in een flinke scheur. Dus mocht hij een nieuw dak bestellen voor als ik het me goed herinner 800 pond.
De bobine staat hier geweldig uitgelegd: https://www.mvwautotechniek.nl/ontsteking/ Ik kan wel hiervan knippen en plakken zodat het lijkt alsof ik goed ben, maar je kunt die site beter even zelf bekijken
De condensator dient als soort voorraadvat dat stroom opslaat. Dit wordt dan tijdens de vonk extra geleverd zodat de vonk krachtiger wordt.
Totaal aantal Berichten: 11979
- Xantia TD SX
Han S schreef:Het begon over Wheeler dealers en daar schoot me iets te binnen: die Edd China werd geroemd als een meester monteur [...] Dus zette deze super monteur er een decoupeerzaag op en dat resulteerde in een flinke scheur.
Dat is niet echt reclame voor Edd China, inderdaad. Maar ook de beste monteur maakt wel eens fouten natuurlijk. Oefenen op andere Messerschmidts is ook niet echt gemakkelijk. Bovendien: bij Discovery waren cq. zijn ze met dit soort programma’s ook niet vies van wat kunstmatig toegevoegd drama. Geen idee of dat ‘t dan geweest is, maar het is niet heel makkelijk om ‘t die lange zomaar in z’n schoenen te schuiven zonder te weten wat de productiemaatschappij allemaal voor stuntvliegerij heeft gecreĆ«erd. Je kunt je afvragen of die fout de uitzending had gehaald als ‘t een echte blunder geweest was in plaats van gescripte ongein. Hoe dan ook is Edd niet zonder reden met Wheeler Dealers genokt.
Dat maakt allemaal het verknoeien van een Messerschmidt kap niet goed natuurlijk, maar toch.
Nou ja. We zullen waarschijnlijk nooit weten hoe ‘t werkelijk zit…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kostenzer schreef:@momentum
Bij je openingspost d.d. januari 2009 zette je 3 links. Die bestaan niet meer. Niet echt verwonderlijk.
Kun je, of iemand anders, die afleveringen nog eens posten?
Als die ergens anders te zien zouden zijn is een link ook welkom.mvg
Rob
Voor 12 euro kun je een maand lang alle afleveringen WD streamen via HBO Max. Er zijn vast ook illegale manieren, maar die gaan we hier niet bespreken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@2d
Dit is een bijna perfect antwoord voor mij.
Weet iemand ook of ik daar dan snel de afleveringen over de citroen ds kan terug vinden?
Bedankt.
https://www.youtube.com/watch?v=IWPUIvRVQJA
even door de reclame heen, of opera installeren.
rust is prima op z’n tijd…..
.
but rust ain’t
Kijk, daar zie je het gebeuren. Ik denk dat ik een handzaagje had gepakt en dan zagen onder een kleine hoek zodat de kracht niet haaks op het materiaal wordt uitgeoefend.
Maar vanaf de zijlijn is het makkelijk praten
Vroeger heb ik vaker plexiglas gezaagd, meestal wordt de zaag bloedheet, vooral met een luchtzaag, en toepasselijke ‘‘haast’‘, dan klemt ie, en loopt vast en is het zoals bij edd einde oefening. Het mag eigenlijk niet warm / heet worden, dus rustig zagen en de zaag laten werken. Koelen / smeren met water kan geen kwaad, en dan wordt het zaagsel ook mooi weggespoeld.
rust is prima op z’n tijd…..
.
but rust ain’t