16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16

De burgemeester’s C6 van Ed P. Radio RT3 dood, zwart scherm
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 07 april 2026 07:27 PM
  [ # 226 ]

We zijn weer een aantal maandjes verder, wat standaard dingen, beurtjes gegeven, roettest met een belachelijk lage uitkomst dankzij twee tankjes HVO-100, nog steeds wat olielekkage wat de garage en ik niet kan vinden, nieuwe bandjes voor besteld ivm te veel herrie door cuppen (50k mee gereden, nog 4mm profiel), achterspoiler gangbaar gemaakt met veel kruipolie. Niet echt bijzondere dingen dus.

Vandaag was ik flauw, na een half uurtje rijden valt het display van de radio uit en de radio zelf ook. Wil niet meer aan, ook niet na de dark knop 10 seconden vasthouden (op contact zonder draaiende motor). CD wil er ook niet uit, compleet dood lijkt het wel (zekering in het zekeringkastje is nog heel, ik heb de radio er nog niet uit gehaald, ik ben morgen vrij dus zal dan eens kijken.

Wie heeft ervaring met dit verschijnsel en wie heeft tips? ik zag dat er nog genoeg aanbod is van RT3 radio’s maar kan ik elke RT3 er gewoon in zetten? Ook die uit bijvoorbeeld een c5? ik heb de update cd in huis voor de laatste update (6.nog wat als ik het goed heb)

Of zijn er makkelijkere oplossingen, ik ben redelijk handig met de soldeerbout en heb wel wat verstand van elektronica maar heb geen ervaring met dit soort systemen repareren.

Wie heeft een tip?

Oh, uhh, ik heb de JBL, mijn dame is een exclusieve uitvoering

Profiel  

Citroensmgz
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4080

Gepost: 07 april 2026 07:50 PM
  [ # 227 ]

Voor de vervanging moet je een “N3” gemerkte RT3 hebben, net zoals de jouwe. In principe kan die van een 407 er in, dan moet je alleen het leeuwtje veranderen in een “double chevron”. De vroege C5 RT3 zijn Can/Van, die werken niet, en de latere hadden dacht ik 2 ronde draaiknoppen.
Ik moet er nog 1 hebben, stuur je wel PM.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  

16 van de 16
« Eerste  < Vorige 14 15 16

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook