Benzine verbruik C3 Aircros 2022 automaat
Frans1955
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 10 april 2026 02:55 PM

Beste forumleden,

Sinds kort in het bezit van een C3 Aircros automaat bouwjaar 2022, het stadsverbruik van deze auto komt uit op ongeveer 1 op 9,6 ,en op snelweg bij ongeveer 100km 1 op 16.5 zijn dat normale cijfers, vindt het stadsverbruik aan de hoge kant had verwacht en gelezen dat ongeveer 1 op 14 in de stad bij rustige rijstel mogelijk moet zijn.
Ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn.

een 2e vraag het enternaimentsysteem en navigatie hebben update 17 nodig, nu heb ik begrepen dat niet alle merken usb sticks goed werken, graag advies welk merk substick ik hiervoor het beste kan aanschaffen.

Alvast bedankt , zie uit naar de reactie
Frans

Profiel  

Citroensmgz
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4084

Gepost: 10 april 2026 05:15 PM
  [ # 1 ]

Je hebt een 130 PK automaat neem ik aan? Als je in de stad zuinig wilt rijden dan moet je echt met een zijden voetje rijden, want anders gebruik je het aanwezige vermogen snel, en dat jaagt het verbruik de hoogte in. Daarnaast is een automaat in de stad reuze handig, maar ook voor een EAT6 geldt dat die in de stad niet echt zuinig is. Ook als je alleen korte stukjes rijdt dan is het verbruik vaak aanzienlijk hoger dan verwacht. 9.6 ltr/100 in de stad is inderdaad hoog, zelfs voor een C3 Aircross, maar de rechtervoet is vaak de oorzaak.

Update: Je moet geen grote USB stick nemen, maximaal 32 GB en met FAT formatteren. Merk is niet echt belangrijk.
Als je nog een oudere 1GB, 2 GB of 4 GB stick hebt zou ik die gebruiken.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook