Alweer LHM-lekkage
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 10 mei 2006 02:37 PM

Hallo forumleden,

Gisteravond geconfronteerd met wederom een lekkende druppelende LHM-verliezende BX. Zojuist er ondergedoken en het is de achterste hoogteregelaar die lekt onder het rubber vandaan.
De hoogteregelaar is gangbaar. Ik heb de beschermhoes, plaatje, rubberafdichting, veertje etc. verwijderd en schoongemaakt, hoewel de regelaar niet smerig was van binnen en daarna weer in elkaar gezet, toch blijft de regelaar lekken. Iemand enig idee?
Zit er verschil tussen een hoogteregelaar voor en achter? Zijn ze omwisselbaar?
Iemand een BX16V kopen? Nu voor 1000 euro zo meenemen.

Profiel  

Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 483

Gepost: 10 mei 2006 02:43 PM
  [ # 1 ]

Is het wel de hoogte regelaar??

Bij aankoop van mijn BX dacht ik ook dat de hoogte regelaar lek was… achteraf was er een klein slangetje op de HR gescheurd te zijn waardoor de BX druppelde.

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten

Gepost: 10 mei 2006 04:42 PM
  [ # 2 ]
Superdave schreef:

Is het wel de hoogte regelaar??

Bij aankoop van mijn BX dacht ik ook dat de hoogte regelaar lek was… achteraf was er een klein slangetje op de HR gescheurd te zijn waardoor de BX druppelde.

Ja, het is echt de hoogteregelaar. Zoals ik al schreef heb ik hem gedeeltelijk gedemonteerd, voor zover dat dit gaat als de regelaar nog onder de auto zit. Daarna zag ik wederom duidelijk enkele druppels onder het membraan uitkomen zodra het systeem op druk staat.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7346

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 mei 2006 11:32 AM
  [ # 3 ]

zitten kleine kleine keerringetjes in langs de centale as. uiteindelijk is het gebeurd met deze ringetjes. als je voor deze regelaar een revisie setje koopt , zul je zien dat er in dit setje o.a. van die kleine ringetjes zitten.

p.s. chyparse leverd hier o.a. een revisiesetje voor Wink

ze zijn ook omwisselbaar Exclamation heb ook nog wel eens 1 onder een bx vandaan gesloop als reserve mag je gratis ophalen maar bij een sloperij ben je ook voor hooguit 10E klaar.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 12 mei 2006 12:18 AM
  [ # 4 ]

zitten er niet gewoon haarscheuren in het menbraan???????
anders lekt een hoogteregelaar niet.

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten

Gepost: 12 mei 2006 01:46 AM
  [ # 5 ]
dennis van der ven schreef:

zitten er niet gewoon haarscheuren in het menbraan???????
anders lekt een hoogteregelaar niet.

Geen idee, maar ik heb het membraan meerdere keren bekeken en ik kan echt geen scheurtje of haarscheurtje vinden en zo slecht zijn mijn ogen toch echt niet.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 12 mei 2006 02:53 AM
  [ # 6 ]

Re: Alweer LHM-lekkage

Eric Vertogen schreef:

Hallo forumleden,

Gisteravond geconfronteerd met wederom een lekkende druppelende LHM-verliezende BX. Zojuist er ondergedoken en het is de achterste hoogteregelaar die lekt onder het rubber vandaan.
De hoogteregelaar is gangbaar. Ik heb de beschermhoes, plaatje, rubberafdichting, veertje etc. verwijderd en schoongemaakt, hoewel de regelaar niet smerig was van binnen en daarna weer in elkaar gezet, toch blijft de regelaar lekken. Iemand enig idee?
Zit er verschil tussen een hoogteregelaar voor en achter? Zijn ze omwisselbaar?

Iemand een BX16V kopen? Nu voor 1000 euro zo meenemen.

Ik kan helemaal begrijpen dat je er moedeloos van word, Eric….als je BX weer eens lekt (LHM of motorolie) Confused
De liefde voor de BX wordt door dit soort zaken danig op de proef gesteld…..toch hoop ik maar dat er nog een (goedkope) oplossing voor je is.

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 16 oktober 2008 12:32 AM
  [ # 7 ]

Heb je hier ooit nog een oorzaak of oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde probleem…

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 16 oktober 2008 03:55 AM
  [ # 8 ]
BxBandit schreef:

Heb je hier ooit nog een oorzaak of oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde probleem…

Dit is nu de BX van Meccuchio.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 oktober 2008 12:46 PM
  [ # 9 ]

Je kunt kijken voor een goede 2ehands hoogteregelaar, dat heb ik toen in eerste instantie ook gedaan maar die begon na een tijdje ook te lekken, toen heb ik een revisiekitje gekocht en gemonteerd (ca. 10 euro) en sindsdien is ie alweer 50.000 kilometer droog.

hoogteregelaar reviseren

Tipje trouwens, pak de uitlaatdempers weg, je hoeft maar 1 flens los te draaien en kan dan zo het geheel uit de rubbers nemen. DAt scheelt echt enorm veel geklooi met demonteren/monteren van de hoogteregelaar.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 16 oktober 2008 08:51 PM
  [ # 10 ]

Bedankt voor je reactie.

Tja, het is allemaal mis gegaan nadat ik een gereviseerde regelaar heb geplaatst, van Chyparse. Toen ik zag dat hij lekte ben ik terug gegaan. Garantie had ik niet zeiden ze, want ik had hem zelf gemonteerd. Volgens hen was de regelaar kapot gegaan.

Ik heb hun toen maar een andere laten plaatsen, ik dacht dan heb ik in elk geval garantie. Kostte me wel weer 50 euro. Nu blijkt de lekkage niet opgelost, dus hij is voor niets vervangen, maar mijn geld krijg ik niet terug. Toen ik zei dat ik het raar vond dat ze blijkbaar onnodig een onderdeel vervangen, mijn probleem niet oplossen, en vervolgens niets meer wilden doen, werden ze toch wat minder vriendelijk. Viel me wel wat tegen.

Naja ik ga maar eens verder speuren, misschien is er wel een leiding gescheurd, of ze zijn een afsluitrubber vergeten. Dat hebben ze namelijk laatst ook gedaan toen ik mijn bollen liet testen, een voorbol terug gemonteerd zonder rubber ring. Gelukkig had ik er zelf nog een paar, alleen zat de bol gigantisch vast, tja als je hem zonder rubber vastdraait is het toch metaal op metaal wat voor de klemkracht zorgt. Nee, Chyparse is in mijn achting wel wat gedaald.

Het lullige is dat ik voorheen niet echt problemen had; ik moest de remleidingen vervangen en heb de regelaar toen preventief meegenomen omdat ik toch daar bezig was. Had ik dat nou maar niet gedaan….

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 oktober 2008 08:59 PM
  [ # 11 ]

Nou, alsof je aan het monteren van een hoogteregelaar ook maar iets kan verklooien.

Wat zou kunnen zijn dat je retourleiding dichtzit en dat ie daardoor zijn lekretour niet kwijt kan.

Belachelijke reactie van Chyparse. Het lijkt er niet op dat ze zich niet erg trots voelen op door hun uitgevoerde werkzaamheden.

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 16 oktober 2008 10:15 PM
  [ # 12 ]

Tja, ik ben momenteel wat narrig door het hele verhaal, ik kan me hun standpunt ook wel voorstellen, ze zeggen “we hebben de andere regelaar geplaatst dus je betaalt feitelijk alleen voor de tijd en niet voor het onderdeel.” En natuurlijk hebben zij een ander belang dan ik.

Wat me wel stak is dat de monteur vorige week ten stelligste beweerde dat de hoogteregelaar stuk was, membraam gescheurd. Toen ik vandaag belde zei hij dat na controle bleek dat de regelaar niet kapot was gegaan. Dus eigenlijk een foute diagnose en onnodig vervangen.

Het argument “ja maar bij de dealer kost deze klus je 500 euro dus onze prijs is heel schappelijk” vond ik ook aan de haren erbij getrokken, ik vraag me ook af of het wel klopt. Mijn argument was “ik kwam met een probleem, ging 50 euro armer weer weg, maar het probleem is er nog steeds”. De vraag is gewoon wie er moet opdraaien voor de gevolgkosten van de foute diagnose (ik dus, in dit geval).

Maar goed ik hou er maar over op, het heeft toch weinig zijn Wink Mocht ik het probleem weten op te sporen dan horen jullie het!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 16 oktober 2008 11:05 PM
  [ # 13 ]

Drommels! Je zou toch wel op een beetje coulance hopen zeg. Ze weten zelf toch ook wel wat je allemaal aan een hoogteregelaar kunt verkloten bij het monteren?

Tenzij je ze vervangen hebt is vaak één der beide octopussen wel stukkend, en zit de hoogteregelaar onder de LHM.  Een scheurtje in het u-bochtje bijvoorbeeld komt vaak voor. Bij het vervangen kom je dat wel tegen, een scheurtje kun je daar makkelijk over het hoofd zien.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook