2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Kapotte voorruit
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 425

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 17 mei 2006 03:37 PM
  [ # 16 ]

Ik heb inmiddels ook een andere ruit in mijn C4, diagnose van Carglass: steenslag. Zelf heb ik daar mijn twijfels bij , maar goed. Ik heb nog wel even de leasemaatschappij gebeld en de ervaringen die hier op dit forum staan ook maar even gemeld. Tenslotte draait mijn werkgever ook op voor het eigen risico. Maar de leasemaatschappij zij dus dat garantieclaims op een voorruit geen kans meer maakten bij een km stand van 40.000

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  

pm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 17 mei 2006 04:43 PM
  [ # 17 ]

Ik heb een paar duizend km geleden een nieuwe ruit gehad (steentje en gescheurd). Nu ben ik bij de 35000 en weer een steentje en meteen weer een scheur… die ruiten lijken wel erg gevoelig voor steentjes…

Geeft Carglass garantie?

C4 Coupé HDI 110 Pack1

Profiel  

r van de wal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 17 mei 2006 06:37 PM
  [ # 18 ]
M&M schreef:

Precies wij betalen de ( niet misselijke ) premie ...

( maar in geval van een lease auto heb je weinig zelf in te brengen natuurlijk )

HA Menno,  ‘t was nav dit bericht.

Met vriendelijke groet,

Roel van de Wal

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 159

Gepost: 17 mei 2006 10:22 PM
  [ # 19 ]
pm schreef:

Geeft Carglass garantie?

Ja. Als de scheur uitgaat van het gerepareerde putje, zal het een garantiezaak zijn. Maar niet als de scheur het gevolg is van een nieuw steentje.

Ik kreeg zondag een kiezelsteen op mijn voorruit (waarschijnlijk van die andere C4 die voor mij reed Rolling Eyes ). Een flinke knal en een koeieoog ter grootte van een stuiver waren mijn deel. Gisteren is de ruit door Carglass gerepareerd met hars. Het garantieformulier kreeg ik er meteen bij. Je blijft de reparatie wel best goed zien. De uitspraak van het Carglass call center dat je het “misschien een beetje blijft zien”, moet met een zakje zout worden genomen. Ik vermoed dat de warmtewerende folie een deel van het probleem is.

Mijn broer wist mij te vertellen dat de originele PSA-voorruiten nogal gevoelig zijn voor steenslag, dus dat kan wel kloppen.

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 18 mei 2006 01:20 AM
  [ # 20 ]

Wat zijn jullie ervaringen na het vervangen van de ruit met de regensensor?
Mijn regensensor is in de stress geraakt sinds de nieuwe ruit.

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 159

Gepost: 18 mei 2006 09:59 AM
  [ # 21 ]
Citrolover schreef:

Kun je een voorbeeld geven?

Ik vind de regensensor bij mijn C4 ook af fabriek niet echt lekker werken: er wordt vaak al bij een paar druppels regen uitbundig gewist, maar soms ook weer niet. Als er onnodig hard wordt gewist, is een tik naar beneden op de ruitenwisserbediening voldoende om het systeem tot rust te brengen (dat werkt kennelijk als een soort reset).

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 18 mei 2006 11:31 AM
  [ # 22 ]
RogerH schreef:
Citrolover schreef:

Kun je een voorbeeld geven?

Ik vind de regensensor bij mijn C4 ook af fabriek niet echt lekker werken: er wordt vaak al bij een paar druppels regen uitbundig gewist, maar soms ook weer niet. Als er onnodig hard wordt gewist, is een tik naar beneden op de ruitenwisserbediening voldoende om het systeem tot rust te brengen (dat werkt kennelijk als een soort reset).

Ik heb het ook niet zo op die regensensor.
meestal werkt hij perfect,maar er zijn momenten zoals je al aangeeft dan wist ie als een gek terwijl het maar druppelt.
soms verlang ik terug naar de “ouderwetse” intervalstand.

Profiel  

wupie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77

- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Gepost: 18 mei 2006 11:39 AM
  [ # 23 ]

Heb eerst de C3 gehad en nu de C4 allebij met het zelfde verhaal zoals jullie al aangeven.Soms gaat het als een gek tekeer voor een paar druppels.
Heb het eigenlijk nog nooit aangekaart bij de garage,zal het de volgende keer eens doen.

Profiel  

giant
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44

Gepost: 18 mei 2006 12:02 PM
  [ # 24 ]
wupie schreef:

Heb eerst de C3 gehad en nu de C4 allebij met het zelfde verhaal zoals jullie al aangeven.Soms gaat het als een gek tekeer voor een paar druppels.
Heb het eigenlijk nog nooit aangekaart bij de garage,zal het de volgende keer eens doen.

Met mijn Xsara break heb ik hiermee geen problemen. Sensor lichten en ruitenwissers werkt zeer goed (4 jaar).  Ook nadat een ruit werd vervangen door carglas. (steenslag tweede jaar)

Profiel  

Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 471

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 18 mei 2006 05:46 PM
  [ # 25 ]
ronama schreef:

Ik heb het ook niet zo op die regensensor.
meestal werkt hij perfect,maar er zijn momenten zoals je al aangeeft dan wist ie als een gek terwijl het maar druppelt.
soms verlang ik terug naar de “ouderwetse” intervalstand.

Gelukkig zit die “ouderwetse” interval stand ook op de C4 Wink

Profiel  

Patzapp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 30 augustus 2006 12:49 AM
  [ # 26 ]

Evil or Very Mad Zijn er nog mensen die reeds aan hun 3e voorruit gaan beginnen??
Ik heb zoals in april al eens gemeld een nieuwe voorruit ‘gekregen’ na een spontane barst bij de eerste vrieskou ergens in nov vorig jaar…
Deze middag ontdekte ik opnieuw een scheur van een goei 20-25 cms onderaan in mijn ruit.
Gelukkig is m’n auto nog steeds onder garantie, maar 2 ruiten stuk in minder dan 1 jaar, 10 maand om precies te zijn, lijkt mij toch wel een beetje te veel van het goede.

Terwijl ik bij de balie stond te wachten, hoorde ik een van de medewerkers ook nog praten over klachten die Citroën had gekregen over doorgebrandde bedrading in het dashboard van enkele C4’s.
Iemand hierover al meer gehoord? Confused:

C4 1.6 HDI 92PK

Profiel  

Citrolover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 25 november 2006 11:04 PM
  [ # 27 ]

Vanmiddag even winkelen bij de Makro, kom ik terug in de parkeergarage en wat zie ik? Een enorme barst in de voorruit, precies middendoor van de binnenspiegel recht naar beneden toe.
De ruit is al een keer vervangen, toen een sterretje laten repareren en nu dus binnen 10 maanden de tweede nieuwe ruit.

C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG

Profiel  

wupie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77

- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Gepost: 26 november 2006 11:00 AM
  [ # 28 ]

Heb tot hiertoe hog geen last gehad met de ruit van men c4 (18000)
maar zowel de c4 en de berlingo hebben dit alle twee met de regensensor.Gaat soms in hoogste stand voor een paar druppels.
Als het nu echt regent zet ik hem eigenlijk al uit gewoonte op de 1e stand.
Weet eigenlijk niet of er een oplossing is.Heb het wel eens gevraagd en kenden het verhaal maar niet doorgevraagd dus ...

Profiel  

localhost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

Gepost: 04 december 2006 06:34 PM
  [ # 29 ]

Ik heb wel degelijk problemen gehad met een ruit en nog grotere met Carglass, maar mijn ruit is niet doorgescheurd. Tijdens de vakantie heeft mijn voorruit behoorlijke steenslag te verwerken gehad op de voorruit (en motorkap). Meerdere kleine putjes en een redelijk forse. Daarna hebben we nog een paar duizend kilometer gereden en heb ik het raam pas in Nederland laten maken.
Ik heb een vrij jonge C4, ergens gebouwd in november 2004. Misschien dat ze toen die aanpassing al hadden doorgevoerd?

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  

Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249

Gepost: 10 maart 2007 12:39 AM
  [ # 30 ]
oldenhage schreef:

Voorruit laten vervangen bij Carglass???? Gewoon naar de dealer met dat soort zaken…  ik heb al zoveel problemen op moeten lossen van Garglass… het zijn de Kwikfitters van ruiten…

C4 ruit is niet moeilijker dan welke andere auto dan ook.

Wil je daar mijn leasemaatschappij ook even van overtuigen? Vandaag is de voorruit van mijn C4 doorgescheurd tijdens een reparatiepoging van Autotaalglas. Hier ben ik door de leasemaatschappij naar toe gestuurd. Naar Carglass wil ik ook al niet meer, hiervan stootte de monteur de deur van zijn bus tegen mijn auto aan bij de vorige reparatie. En werd nog kwaad ook toen ik daar een opmerking over maakte. Nu moet de ruit dus vervangen worden bij zo’n ruitenbeun. En dat terwijl mijn auto ook gewoon bij de dealer staat volgende week voor garantiewerkzaamheden. Maar de leasemaatschappij stuurt mij liever naar een knutselaar aan de verkeerde kant van de stad. Hopelijk mollen ze de regensensor niet bij de beun… Een origineel raam krijg je er sowieso niet trouwens.

Profiel  

2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook