1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Cx 22 trs hydraulisch probleempje
CX Lover
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

Gepost: 01 juli 2006 01:43 AM

Mijn cx heeft last van LHM verlies bij het stilstaan zonder contact (als de auto zeg maar weer naar beneden zakt) nu heb ik tussen de leidingen sitten kijken en heb ik de lekkende flexibele leiding gevonden ja hoor hij is afgescheurd maar nu kan ik het andere eind niet vinden. Het enige wat ik zie is waar alle slangen op aangesloten zijn dat op de carroderie zit en daar is het bovenste linker ja pinnetje noemen we het maar daar zit geen leiding op dus nu is mijn vraag hoort daar die leiding op?
Zo niet, Waar dan want ik kan LHM bij blijven gieten!! Sad  (P.s onder het rijden heeft ze nergens last kwa lekken alleen als ze gaat zakken bij stilstand.)

Alvast bedankt voor de tips.
Ik heb ook fototje gemaakt alleen je raad het al het posten van die dingen lukt me niet Surprisedops:

Groeten Tom

elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 01 juli 2006 02:40 AM
  [ # 1 ]

Ik kan uit je verhaal niet goed opmaken welke leiding je bedoelt,ik vermoed dat het om de octopus gaat.
Je bedoelt de leidingen die op het groene lhmvat zitten en dan daar de linkerleiding van (klein)?.
Die is van de octopus (klein rubber blokje met meerdere slangetjes).
Retourleiding remdrukbegrenzer,leiding naar wit potje(snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging)
Het is daar eenenal leiding,daar moet je iemand met verstand van zaken naar laten kijken.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 401

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 01 juli 2006 03:18 AM
  [ # 2 ]

Uit je beschrijving maak ook ik op dat het de octopus is. Maar dan lekt het ook als de auto stationair loopt en je laat hem 5 minuten zo staan. Je moet dan daarna even checken of er ter hoogte van het schutbord LHM op de straat ligt.

Als het idd de octopus is dan heb je nog even een leuke klus Sad
Ik heb hem pas vervangen en daar werd ik niet echt vrolijk van; de volgende keer wil ik een kabouter inhuren zo weinig ruimte is er om de slangetjes van de octopus er op te schuiven. Sad

sterkte.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 202

Gepost: 01 juli 2006 04:07 PM
  [ # 3 ]

Nog 1 tip, (pas ook zelf de octopus vervangen), auto op bok, li. voorwiel eraf, binnenscherm wielkast verwijderen, daar zit ook nog een retourleiding waar je dan net (niet) bijkan Rolling Eyes . Deze zie je niet van bovenaf zitten (en ook niet vanaf onderaf)

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 01 juli 2006 07:47 PM
  [ # 4 ]

Ik heb een punttang gebruikt op de plekken waar ik moeilijk bij kon,bij het vervangen van de octopus.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

CX Lover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 juli 2006 09:17 PM
  [ # 5 ]

Cx

Wat ik bedoel is een slang die is afgebroken van een plastic blokje en die octopus die zit aan de auto vast ofniet? want als dat zo is dan is daar een leiding vanaf!

Groeten Tom

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 01 juli 2006 09:18 PM
  [ # 6 ]

de octopus dat zijn de slangen die op je lhm vat zit mail anders de fotos naar patje dan wordt het denk ik wat duidelijker Wink

Profiel  

Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 401

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 01 juli 2006 10:01 PM
  [ # 7 ]

de octopus is een hol rubberen zakje met daaraan 4 rubberen slangen en een dun plastic pijpje waar een slang op moet. De maten zijn ongeveer 6x6 cm of ietsje kleiner. Twee van de slangen lopen naar het LHMvat, een gaat naar de achterzijde van de rempedaalunit op het schutbord en een gaat naar beneden op die o zo fijne onbereikbare plaats. Voorts is er nog een los slangetje en dat behoord op het dunne plastic pijpje te zitten, die zit dus niet aan de octopus vastgevulcaniseerd zoals de andere slangen maar wordt er los opgeschoven.

Als je het reservewiel weghaalt en de zich daaronder bevindende plaat dan zie je daar de octopus met zijn lekkende tentakeltjes.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

wannabee
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 juli 2006 10:12 PM
  [ # 8 ]

Hier een foto van de leidingen naar het LHM blok  

Hier een foto van de Octopus (dus het blokje met 4 leidingen waar het plastic pijpje in komt zoals Dsman schreef):

Profiel  

CX Lover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 juli 2006 01:02 AM
  [ # 9 ]

CX

Ja dat is het!! de octopus!!. Weet iemand waar welke leidingen op aangesloten zitten? Bij mij zitten er enkele los en daar loopt gezzelig alle LHM uit Mad

Groeten Tom

Profiel  

wannabee
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 03 juli 2006 01:44 AM
  [ # 10 ]

Tsja veel duidelijker dan dit kan niet:

Mr DS schreef:

de octopus is een hol rubberen zakje met daaraan 4 rubberen slangen en een dun plastic pijpje waar een slang op moet. De maten zijn ongeveer 6x6 cm of ietsje kleiner. Twee van de slangen lopen naar het LHMvat, een gaat naar de achterzijde van de rempedaalunit op het schutbord en een gaat naar beneden op die o zo fijne onbereikbare plaats. Voorts is er nog een los slangetje en dat behoord op het dunne plastic pijpje te zitten, die zit dus niet aan de octopus vastgevulcaniseerd zoals de andere slangen maar wordt er los opgeschoven.

Als je het reservewiel weghaalt en de zich daaronder bevindende plaat dan zie je daar de octopus met zijn lekkende tentakeltjes.

Gert.

Tips zijn ook genoemd,
Suc6

Profiel  

CX Lover
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 03 juli 2006 01:48 AM
  [ # 11 ]

CX

Thanks!!!

Groeten tom

Profiel  

nielszeven
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 05 oktober 2006 07:03 PM
  [ # 12 ]

waar kun je de “octopus” kopen?

Profiel  

nielszeven
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 oktober 2006 07:03 PM
  [ # 13 ]

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 oktober 2006 07:09 PM
  [ # 14 ]
nielszeven schreef:

ik weet niet waar je woont, maar mocht het een beetje in de buurt van eindhoven zijn, dan kun je eens bellen met de HEGRU in veldhoven, zij zijn erg goedkoop!

maar verder mag ik aannemen dat je de octopus eigenlijk bij iedere dealer en de betere automaterialenhandelaars wel kunt kopen.
Zoek de prijzen even na, en bel even wat garages om te vragen wat het vervangen bij ze kost, dan kun je even kijken wat voor jou de beste oplossing is!

succes in ieder geval!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

nielszeven
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 oktober 2006 07:23 PM
  [ # 15 ]

dank je! ik ga op zoek!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende >