Omdat ook mijn cx niet aan de roest ontkomt heb ik ontdekt dat het binnenscherm over het rechter achterwiel (bij de benzinedop) zo goed als totaal is weggeroest aan de bovenkant en dan met name rond de tankopening en waar dat ding voor de lucht toevoer/afvoer zit (geloof dat het daarvoor is in ider geval) Nu wil ik dat natuurlijk gaan repareren maar hoe moet ik dat nu doen want je kunt er maar lastig bij zo.
Heeft iemand tips over hoe het beste?
Of moet de slijptol erin en het hele buitenscherm eraf slijpen om vervolgens alles aan de binnenkant te repareren?
(ik ben wel blij dat dit de enige kant is waar het zo is weggerot de andere kant is keihard!!!)
Alvast bedankt!
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
Je moet het scherm van binnenuit repareren,je moet de tank en met name de opening van de tank heel goed afdekken,een vonkje in de tank en boem.
Voor de apk zal deze roestschade geen probleem zijn.
Het achterscherm eraf slijpen,is het laatste wat ik zou doen,volgens mij zijn achterschermen niet eens meer leverbaar.
Begin niet met alles tegelijk,zorg dat er een apk opzit,mechanisch en motorisch top is.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
buitenscherm is nog leverbaar, heb er zelf ook eens een besteld voor een turbo van een kennis.
Dat is vaak het grote probleem, je kunt er niet bij….... was bij mijn prestige exact hetzelfde, zou graag een foto plaatsen maar ben ze door een systeemcrash allemaal kwijt…......
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
scherm
Hoi,
Wij hebben bij onze helaas wijlen CX een paar jaar geleden het binnenscherm eruitgehaald en vervangen door een andere. Die andere kwam uit een donor; wel zo makkelijk, de pasvorm is perfect! Die vervangende moet je dan zo ruim mogelijk uit de donor halen want gegarandeerd dat er ook een gat zit in de plaat waar de leuning van de achterbank op ehh, leunt ja.
Het uitslijpen is alleen een probleem omdat je er onhandig bijkomt. de tank krijg je redelijk makkelijk leeg door een bout die zo ongeveer op het laagste punt zit onder de auto, het het demonteren van de inlaat slang is op zich niet zo moeilijk, maar je hebt wel last van veroestte stukjes en dus afbrekende/ niet draaiende boutjes. Ik heb nog wel een stel leuke foto’s, moet je maar even een pb tje sturen.
Groet
Yke
liever de tank zo vol mogelijk houden, (mijn idee) een lege tank met brandstofdamp gevuld is mijns inziens een stuk gevaarlijker… En brandstofdamp krijg je er niet uit door aftappen en een paar dagen luchten…....

- CX CX 25 GTI Turbo
praten we hier over een diesel of benzineauto ?
Bij benzine, tank leeg en afvullen met water, is het een diesel, dan de tank afvullen met diesel en afdoppen. (pure diesel brand niet).
wat een gedoe om die tank,
haal gewoon het hele ding eronder vandaan, kun je hem gelijk ff mooi schoonspoelen.
en dan weet je zeker dat er niks gebeurt.
veel werk is het ook niet…
Achterscherm
Ik heb al donor binnenscherm en met die tank denk ik dat hij er gewoon helemaal onderuit zal gaan ben ik daar tenminste ckerr van!!
Groeten Tom
elke dag heb ik het voorrecht om te zweven in mijn eigen cx!
PHoskam schreef:buitenscherm is nog leverbaar, heb er zelf ook eens een besteld voor een turbo van een kennis.
Dat is vaak het grote probleem, je kunt er niet bij….... was bij mijn prestige exact hetzelfde, zou graag een foto plaatsen maar ben ze door een systeemcrash allemaal kwijt…......
Even een semi domme vraag, maar die onderdelen zijn wel erg duur bij CX parts. Bij IDDStechnique zie ik dezelfde schermen voor 70,-, ik was deze aan het overwegen voor mij CX. 450,- is wel erg veel imho…EDIT: Bij lecitron.com kosten ze 225,- . Ik heb idds eens gemailed, met bougiekabels leverden ze namelijk ook precies dezelfde maar tegen een wat vriendelijker tarief dan cx-basis.
Overigens, hoeveel werk is het om zon stuk erin te lassen en strak te maken voor een beetje plaatwerker? Bij mij zijn beide kanten eigenlijk aan vervanging toe en zulke stukken zijn wel enorm makkelijk volgens mij.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Een nieuw achterscherm voor 70 euro lijkt me stug,er zijn wel imitatie buitenhuiden,die zullen eerder in die richting komen.
Als je die schermen door een bedrijf laat vervangen/spuiten ben je een fortuin kwijt,koop je een leuke cx voor.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Volgens IDDStechnique waren het toch de identieke schermen, en origineel Citroen. Misschien hebben ze een dealtje kunnen maken ergens, wie weet.

- CX CX 25 GTI Turbo
kan bijna 99% niet, durf bijna te beweren dat het onmogelijk is 70 euro en origineel
PHoskam schreef:kan bijna 99% niet, durf bijna te beweren dat het onmogelijk is 70 euro en origineel
Naja lekker belangrijk ook wat het kost, bij lecitron.com stonden dezelfde schermen voor 225,- de stuk. Dat zou al wat reeeler zijn, cx-basis is immers ook vrij duur. De plaatwerkkosten staan immers niet in verhouding tot de achterschermen vervangen, hoelang is die vriend/kennis daar toen mee bezig geweest?

- CX CX 25 GTI Turbo
heb ik gedaan voor hem, 1,5 dag voor het laswerk+ nog 1,5 dag voor strakzetten en spuiten, dus een dag of 3.
idd maakt het weing uit wat het waar kost, ik vond ze toen bij cx basis en heb niet verder gezocht, maakte hem weing uit wat t kostte.
Vind overigens de service van cxbasis top en iddstechnique helemaal ruk, dat is ook veel waard (maar geen honderden euro’s )
Hmm nee dat loont zich dan niet echt, voor 2 schermen ben je dan 6 dagen kwijt i.e. een 2500,-. Ex plaatwerk that is, dat word dan toch maar plamuren denk ik maar daar ben ik absoluut geen fan van
Voorbeeldje van hoe het rot is bij mij:
Is daar een nette oplossing voor te verzinnen qua laswerk? Het horizontale plaatje waar de bumper ingeschroeft zit is compleet gaar, daar kan zo een ander plaatje in. Echter deze roest aan de zijkant is precies waar de felsnaad zit, i.e. waar het zijscherm over het onderplaatje gebogen is.