Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja hier in Belgie is het echt niet meer mogelijk dus misschien moet ik met de 2 cx’en ook maar is afszakken naar nederland, het beste adres is dus in Amsterdam volgens jullie? nu moet ik zeggen bij ons vragen ze voor R413 gas toch ook 160 euro hoor!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
PB’tjes verstuurd, ik hoop dat ze jullie nog kunnen (en willen) helpen voor een schappelijke prijs. Ben benieuwd, laat svp weten of het gelukt is!

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik ben zelf ook druk doende met mn cx airco, heb al een nieuwe droger en mn pa heeft jaren in de airco’s gezeten, spullen om af te persen ed zijn dus allemaal bij de hand, alleen weet ik niet hoeveel olie en gas er in het systeem moet, iemand die dit weet ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Misschien eens aan TRXke vragen die gaat dat waarschijnlijk wel weten welk gas ga je der in doen R12 of het vervang R134a gas? Want daar is een verschil in hoor

- CX CX 25 GTI Turbo
gaat weer gewoon R12 in, hebben we staan en koelt veel beter

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik heb van de week ook contact gehad met de Marktplaats-adverteerder in Hilversum. Tegen mij noemde hij een prijs van 150 euro. Ik maak er in de komende weken een afspraak, want ik moet die moderne halfbakken rotzooi niet. Uitsluitend het enige echte R12!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Kom er net vandaan. Was toch 175 euro, plus 25 voor extra gas omdat het systeem een gigantische inhoud blijkt te hebben. Ik ben helemaal enthousiast, want met vers R12 erin lijkt de CX ineens wel een vrieskist!

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Ik heb even gebeld met http://www.doma.nl die hebben ook nog wel wat staan en vragen 130 voor het systeem te laten vullen blijkbaar moet de droger niet vervangen worden omdat het systeem niet is open geweest…dus ga ik dat maar laten doen want een cx met zwart lederen interieur en vinyl dak is in de zomer niet om uit te houden….

- CX CX 25 GTI Turbo
een droger zit na verloop van jaren vol vocht en moet dus mijnsinziens zeker wel een keer vervangen worden

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Vermits er nog gas op zit en het systeem geen lekken heeft als het onderdruk wordt gezet zou die droger nog goed moeten zijn maar je hebt gelijk miss is het beter om die inneens te vervangen… moet alleen zien wat zo’n ding kost…

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Hoe de droger eraan toe is hangt in belangrijke mate af van hoe er met de airco is omgesprongen. Als je hem altijd vijf minuten voordat je op je bestemming arriveert uitzet kan hij lang meegaan.

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Tja ik weet niet hoe de vorige eigenaar er mee is omgesprongen maar na 26 is het misschien niet slecht deze ook te vervangen anders is alles voor niks geweest. Ik heb wel het gevoel dat er nog gas op het systeem zit alleen koelt hij niet meer…. rot met dit warme weer

- CX CX 25 GTI Turbo
dit lag bij mij idd wat anders, toen ik de auto kocht ws het systeem putleeg, deus kan er ook vocht ingekomen zijn.
Morgen ga ik naar uden (aircontrol voor wat nieuwe slangen, drukschakelaar en een flesje esterolie), dan de boel vacumeren en afpersen en hopelijk een dicht systeem constateren waarna ik het kan vullen.
Ik denk dat ik de oorzaak weet van het lege systeem, er waren wat slangen bij waar de tule/wartel los in de slang zat…...
hoop alleen dat de compressor het heeft overleeft zo lang niet gedraaid, anders gaat daar ook een andere op moeten.
Ik hou het zoiezo bij R12, 134a koelt veel minder.
overigens kun je via ebay ook nog aan r-12 komen incl vulslang en olie e.d. voor weinig
morgen meer.

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Kun je in Uden ook aan R12 komen?

- CX CX 25 GTI Turbo
nope, daar werd niet echt op gereageerd toen ik het vroeg.
M’n pa heeft samen met een collega jarenlang in de aircos gezeten dus er staat nog een fles R-12 op ‘voorraad’ hier.